• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اختلافات داخلی بین اعضای رهبری حزب جمعیت اسلامی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری

اختلافات داخلی بین اعضای رهبری حزب جمعیت اسلامی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری

در حالی که روند نام نویسی نامزدان انتخابات ریاست جمهوری پایان یافته است اما اعضای رهبری حزب جمعیت اسلامی افغانستان درباره حمایت از تیم‌های انتخاباتی دچار اختلاف نظر شدند.

احتمالا اختلافات داخلی بین اعضای رهبری حزب جمعیت اسلامی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری کشور افزایش یافته است.

اخیرا «عطامحمد نور» رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان در صفحه فیسبوک خود بیانیه را از آدرس حزب جمعیت اسلامی منتشر کرده است.

در این بیانیه تاکید شده است که اکثریت اعضای شورای رهبری حزب جمعیت اسلامی افغانستان تصمیم گرفتند تا از تیم انتخاباتی «صلح و اعتدال» در انتخابات ریاست جمهوری آینده کشور حمایت کنند.

تیم انتخاباتی صلح و اعتدال از «حنیف اتمر» نامزد ریاست جمهوری، «یونس قانونی» معاون اول و «محمد محقق» به عنوان معاون دوم تشکیل شده است.

در این بیانیه تاکید شده که عبدالله پیش از این در انتخابات ریاست جمهوری سال 2009 و 2014 میلادی از سوی حزب جمعیت اسلامی حمایت شد اما نتوانست کاری را از پیش ببرد.

این در حالی است که پیش از این «صلاح‌الدین ربانی» به صورت رسمی اعلام کرد که حزب جمعیت اسلامی از تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» به رهبری «عبدالله» رئیس اجرایی دولت حمایت می‌کند.

رئیس اجرایی دولت در روند ثبت نام نامزدان انتخابات ریاست جمهوری نیز اعلام کرد که از آدرس حزب جمعیت اسلامی در انتخابات نام نویسی کرده است.

ظاهرا هماهنگی درباره حمایت از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری بین اعضای رهبری حزب جمعیت اسلامی صورت نگرفته است.

  پربازدید ترین