• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

گارنیزیون کابل به نامزدان معترض: با مسدود کردن راه ها به مشکلات مردم نیفزایید

گارنیزیون کابل به نامزدان معترض: با مسدود کردن راه ها به مشکلات مردم نیفزایید

فرماندهی عمومی گارنیزیون کابل از نامزدان معترض خواسته است تا با مسدود کردن راه‌ها، به مشکلات شهروندان اضافه نکنند.

شماری از نامزدان معترض انتخابات پارلمانی کابل، صبح امروز شنبه(6دلو) با راه‌اندازی تجمع اعتراضی دروازه‌های ورودی و خروجی میدان هوایی بین المللی حامد کرزی را مسدود کردند.

این نامزدان معترض، کمیسیون مستقل انتخابات را به معامله گری متهم کرده و خواستار ابطال آرای کابل و برگزاری مجدد انتخابات پارلمانی هستند.

در همین حال فرماندهی عمومی گارنیزیون کابل با نشر اعلامیه‌ای، از نامزدان معترض خواسته است تا خواست‌ها، دادخواهی‌ها، ابراز دیدگاه ها و نظریات خود را در چارچوب قانون اساسی و رعایت اصل مواد قانون اعتصابات و تظاهرات مطرح کنند.

در اعلامیه از نامزدان معترض خواسته شده است که مسیرهای رفت و آمد را مسدود نسازند تا به مشکلات شهروندان کابل اضافه نگردد.

گارنیزیون کابل گفته است: “از مسئولین تظاهرات کنندگان می خواهیم که به خاطر تامین امنیت به نیروهای امنیتی اطلاع دهند و در ساحاتی که از طرف ارگان های امنیتی مشخص می شود تجمع کنند. وضعیت امنیتی خوب نیست و تروریستان تلاش دارند تا با راه‌اندازی حملات، به خونریزی و جنایت شان ادامه دهند”.

پیش از این، کمیسیون مستقل انتخابات نیز گفته بود که مسدود کردن دفاتر و جاده‌ها راه حل نیست و نامزدان معترض باید از راه‌ قانونی مشکل خود را حل کنند.

عبدالبدیع صیاد، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات گفته بود: “به جای بستن دفتر و راه مردم، می توانید شکایات تان را در کمیسیون شکایات انتخاباتی درج کنید و از حق قانونی خود استفاده کنید، با تظاهرات و بستن راه فقط مردم آزار و اذیت می‌شوند”.

این در حالی است که ده‌ها تن از نامزدان معترض در کابل که به فهرست نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی راه نیافته اند، از چند روز به این‌سو دست به اعتراض زده و حتی هفته‌ی قبل، دروازه‌های ورودی به شهر کابل را مسدود کردند.

این نامزدان امروز با تجمع اعتراضی، دروازه‌های ورودی و خروجی میدان هوایی بین المللی حامد کرزی را مسدود کردند.

  پربازدید ترین