• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سفارت روسیه در کابل در پیوند به نشست صلح مسکو اعلامیه مطبوعاتی صادر کرد

سفارت روسیه در کابل در پیوند به نشست صلح مسکو اعلامیه مطبوعاتی صادر کرد

سفارت روسیه در کابل می‌گوید نشست مسکو میان حکومت افغانستان و مخالفان سیاسی و مسلح به دعوت حکومت روسیه برگزار نمی‌شود.

سفارت روسیه در کابل در یک اعلامیه گفته‌است این نشست به ابتکار شماری از افغان‌ها مستقر در آن کشور برگزار خواهد شد و حکومت روسیه در آن هیچ‌گونه نقشی ندارد.

سفارت روسیه در کابل هم‌چنان یاد آوری کرده که در نشست مسکو هیچ مقام حکومت روسیه و یا هیاتی از کدام کشور دیگر اشتراک نمی‌کند.

اخیرا برخی از رسانه‌ها اعلام کردند که روسیه نشست احزاب سیاسی افغانستان با گروه طالبان را برگزار خواهد کرد و نماینده گان طالبان و احزاب سیاسی افغانستان را به این نشست دعوت کرده است.

سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز حضور احتمالی نماینده گان این گروه در نشست مسکو برای رایزنی با احزاب سیاسی افغانستان را تائید کرده است.

این موضوع واکنش صریح مقامات کشورمان را در پی داشت زیرا هیچ هماهنگی با دولت افغانستان درباره برگزاری این نشست صورت نگرفته است.

وزارت امور خارجه کشورمان تاکید کرده است که اگر روسیه به دنبال کمک به روند صلح است باید زمینه مذاکرات مستقیم دولت افغانستان با گروه طالبان را فراهم کند.

صبغت الله احمدی سخنگوی وزارت امور خارجه دیروز گفت که حکومت افغانستان در هیچ‌گونه نشستی اشتراک نمی‌کند که با پروسه صلح کمک نکند.

  پربازدید ترین