• شنبه, 08 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

افرادی که در نشست مسکو دعوت شده اند

افرادی که در نشست مسکو دعوت شده اند

دومین نشست مسکو قرار است تا دوروز دیگر به حضور چهره‌های سیاسی، نماینده گان طالبان و برخی نهاد ها و افغان‌های مهاجر برگزار شود.

قرار است نشست مسکو به روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته روان در پایتخت روسیه به شمول رهبران سیاسی و نماینده گان طالبان برگزار شود.

برخی چهره های سیاسی در این نشست دعوت شده اند اما هنوز مشخص نیست که خودشان در نشست اشتراک خواهند کرد و یا نماینده گان شان و یا اینکه هیچ کسی؟

شخصیت های که در نشست مسکو دعوت شده اندبه ترتیب زیر اند:
1 - حامد کرزی
2 -گلبدین حکمتیار
3– محمد محقق
4 - حکمت خلیل کرزی
5 - ملا عبدالسلام ضعیف
6 - عطامحمد نور
7 - شاه نواز تنی
8 – محمد اسماعیل خان

اختر صافی و نادرشاه دو برگزارکننده این نشست گفته شده اند که آنان ادعا دارند که در این نشست دولت افغانستان و برخی نماینده گان افغان ها از کشورهای دیگر و هم ایران و پاکستان در این نشست دعوت شده اند.

حکومت افغانستان در این نشست اشتراک نخواهد کرد اما صبغت احمدی سخنگوی وزارت خارجه به تلویزیون یک گفته است که در مورد این نشست رایزنی ‌های وجود داشت و پیشاپیش حکومت اشتراک در این نشست را رد کرد. احمدی افزود که این نشست برای روند صلح افغانستان ناموثر است.

سفارت روسیه در کابل گفته است که این نشست از جانب دولت روسیه برگزار نمی شود و برخی افغان ها در این کشور این نشست را میزبانی کرده است.

محمد عمر داوودزی رییس دبیرخانه شورای عالی صلح گفته است که این شورا در نشست دعوت شده است اما بدلیل اینکه فرصت برای برنامه ریزی، کم است، در نشست حضور نخواهند داشت.

سخنگویان گروه طالبان به رسانه های تایید کرده اند که نماینده گان شان از دفتر قطر در این نشست اشتراک می کند اما اینکه کدام نماینده شان؟ مشخص نیست.

  پربازدید ترین