• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

احتمال برکناری اعضای کمیسیون انتخابات کشور افزایش یافت

احتمال برکناری اعضای کمیسیون انتخابات کشور افزایش یافت

منابع خبری اعلام کردند که تقریبا تمام اعضای کمیسیون انتخابات کشور متهم به فساد اداری هستند و در آینده نزدیک از سوی دولت برکنار خواهند شد.

منابع دولتی در کشور تاکید کردند که به استثنای یک عضو کمیسیون انتخابات، سایر اعضای آن به فساد اداری متهم هستند و رایزنی‌ها برای برکناری آنها ادامه دارد.

گفته می‌شود که تلاش‌ها برای تعدیل قوانین انتخاباتی ادامه دارد و با اجرایی شدن آن تمام اعضای کمیسیون انتخابات نیز برکنار خواهند شد.

«عبدالله‌عبدالله» رئیس اجرایی دولت اظهار داشت: دور نخست مشاوره‌ها درباره اصلاحات مورد نیاز در کمیسیون انتخابات کشور پس از نام نویسی نامزدان انتخابات ریاست جمهوری صورت گرفته است.

وی افزود: از نگرانی‌ها اطلاع دارد بنابراین دور آینده مشاوره و رایزنی‌ها درباره تعدیل قوانین انتخاباتی نیز به زودی برگزار خواهد شد.

این در حالی است که نهادهای ناظر از دولت خواسته‌اند، تنها به برکناری اعضای کمیسیون انتخابات اکتفا نکند و افراد متهم به فساد اداری باید به دادستانی معرفی شوند.

«نعیم ایوب زاده» رئیس بنیاد انتخابات شفاف کشور اظهار داشت: کسانی که به تقلب و فساد مالی متهم هستند باید به دادگاه کشانده شوند تا درس عبرتی برای دیگران باشد.

«نجیب احمدزی» رئیس سابق کمیسیون انتخابات کشور نیز تاکید کرد که اعضای کمیسیون انتخابات منافع مالی خود را به منافع ملی ترجیح داده‌اند و روند انتخابات در کشور را به بحران کشیدند.

وی افزود: اعضای کمیسیون انتخابات با آرای مردم بازی کردند و باید به نهادهای قضایی معرفی شوند.

این موضوع واکنش کمیسیون انتخابات را نیز در پی داشته است.

«ملیحه حسن» عضو کمیسیون انتخابات کشور گفت: از رهبری دولت می‌خواهیم که اگر شواهدی درباره فساد وجود دارد اعضایی را که متهم هستند به دادگاه معرفی کند.

دولت در حالی تدابیری را برای تعدیل قوانین انتخابات و اعضای کمیسیون انتخابات کشور در حال انجام دارد که زمان چندانی به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری باقی نمانده است.

  پربازدید ترین