• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

برفباری های شدید در ولسوالی تولک ولایت غور جان یک تن را گرفت

برفباری های شدید در ولسوالی تولک ولایت غور جان یک تن را گرفت

مسئولان محلی غور می گویند ؛ در اثر برفباری و طوفان شدید در این ولایت راه های ارتباطی بروی رفت و آمد مسدود گردیده است.

عبدالحی خطیبی سخنگوی والی غور می گوید ؛ سه تن از باشندگان ولسوالی تولک این ولایت که از ولسوالی بسوی منطقه شان در حرکت بودند ؛در کوتل خمین جواجه این ولسوالی به برفباری شدید و طوفان گیرمانده که یک تن جان باخته و دو تن دیگر شان شدیدآ آسیب دیده اند .

به گفته وی افراد مجروح به کلینیک ولسوالی منتقل شده اند اما وضعیت شان وخیم خوانده شده است.

آقای خطیبی افزود راه های ارتباطی که ولسوالی های غرب ولایت غور را با فیروزکوه مرکز این ولایت وصل میسازد و همچنان شاهراه غور _کابل بروی رفت و آمد بسته شده است که پاک کاری در این ساحات جریان دارد.

در همین حال انجنیر عبدالمجید صمیم رئیس فواید عامه غور نیز می گوید که شاهراه غور _ کابل و راه های ارتباطی ولسوالی های غرب ولایت غور در اثر ریزش برف و طوفان های شدید بروی رفت و آمد بسته شده است.

به گفته آقای صمیم مناطق که در اثر برفباری ها و طوفان های شدید بروی ترافیک بسته شده بود تیم این اداره فرستاده شده و پاک کاری ها جهت باز شدن راه های ارتباطی ادامه دارد.

ریئس فواید عامه غور از باشندگان این ولایت میخواهد که تا مناسب شدن آب و هوا سفر نکنند و اگر سفر میکنند باید مجهز به امکانات زمستانی باشند.

مسئولان در ریاست فواید عامه می افزاید ؛بند بایان که ولسوالی های غرب غور را با فیروزکوه مرکز این ولایت وصل می کند نیز بروی ترافیک مسدود شده بود که توسط تیم این ریاست الی کوتل شوروا پاک کاری شده و از این منطقه به آنسو توسط شرکت های قرار دادی پاک کاری می شود.

این در حالیست که امروز وزارت فواید عامه افغانستان در یک علامیه گفته است که راه های مواصلاتی و ارتباطی در اثر برفباری ها و طوفان های شدید در ولایت های غور ، بامیان ،دایکندی، بدخشان، بغلان ، غزنی و میدان وردک بروی ترافیک بسته شده است.

غور در غرب افغانستان از جمله ولایات کوهستانی و سردسیر بوده که در فصل زمستان راه های مواصلاتی این ولایت در اثر ریزش برف و طوفان های شدید بروی ترافیک مسدود گردیده و باشندگان آن به مشکلات و چالش های زیاد روبرو میگردد.

  پربازدید ترین