• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

خلیلزاد: هیچگونه جدول زمانی خروج نیروهای نظامی امریکا وجود ندارد

خلیلزاد: هیچگونه جدول زمانی خروج نیروهای نظامی امریکا وجود ندارد

نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا برای افغانستان می‌گوید که هیچگونه جدول زمانی خروج نیروهای امریکا از افغانستان وجود ندارد.

زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه ایالات متحده امریکا در امور صلح افغانستان در واکنش به اظهارات رهبران طالبان در مورد جدول زمانی نیروهای امریکایی از افغانستان گفته است که هیچ جدول زمانی برای خروج نیروها از افغانستان وجود ندارد.

آقای خلیلزاد در صفحه تویتر خود نوشته است: ”بعضی از مقام های طالبان در روزهای اخیر ادعا کرده اند که ایالات متحده امریکا برای خروج نیروهایش از افغانستان یک جدول زمانی دارد. آنها امروز به درستی از ادعای شان عقب نشینی کردند. باید روشن بسازم که هیچ جدول زمانی برای خروج نیروها وجود ندارد.“

پیش از این، جنرال دیوید بتلر، سخنگوی ارتش امریکا در افغانستان گفته بود که در ماموریت نیروهای امریکایی هیچ تغییری به میان نیامده و ارتش این کشور هیچ گونه دستوری برای خروج این نیروهای دریافت نکرده است.

این در حالی است که عبدالسلام حنفی، معاون دفتر سیاسی طالبان در قطر در صبحت با خبرنگاران گفته بود که گروه طالبان و مقامات امریکایی به توافقی دست یافت اند که بر اساس آن نیمی از این نیروها تا پایان ماه اپریل سال روان میلادی افغانستان را ترک خواهند کرد.

  پربازدید ترین