• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سیلی عراقی که امروز ترامپ خورد

سیلی عراقی که امروز ترامپ خورد

خبر
آیت الله سیستانی - مرجع عالی قدر عراق - ضمن ترسیم ماموریتها و اولویتهای دولت جدید عراق با این موضوع که این کشور مکانی برای اذیت دیگر کشورها باشد، مخالفت کرد.

تحلیل
چند روز قبل ترامپ با تکبر گفت که نیروهای آمریکایی هرگز از عراق خارج نمی شوند و برای کنترل ایران و منطقه "متشنج" خاورمیانه باقی خواهند ماند اما امروز مرجع عالی قدر عراق می گوید که عراق هرگز مکانی برای اذیت کشوری دیگر نخواهد بود و این قویترین و آشکار ترین پیام به ترامپ و همکارانش تا زمان حاضر درباره جنجال آفرینی آمریکا در عراق است.

آیت الله سیستانی افزود که عراق خواستار روابط متوازن و خوب با تمام کشورهای همجوار و دیگر حکومت های دوستدار صلح بر اساس منافع مشترک می باشد که این تاکیدی بر این است که آمریکا چه بخواهد و چه نخواهد، عراق برای تحقق منافع مشترک با همسایگانش تلاش خواهد نمود و هرگز تسلیم فشارهای آمریکا برای قطع رابطه با همسایگانش به حساب منافع ملی اش نمی شود.

با افزایش تاکید نیروهای ملی عراق درباره ضروری بودن عقب نشینی نیروهای خارجی از کشور و اقدام پارلمان عراق در زمینه مکلف نمودن دولت به اخراج نیروهای خارجی، سخنان آیت الله سیستانی در زمانی حساس بیان شد تا عرصه را به آمریکاییان در عراق تنگتر نماید.

  پربازدید ترین