• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

واکنش ارگ ریاست جمهوری به درخواست طالبان برای گشایش دفتر سیاسی در کابل

واکنش ارگ ریاست جمهوری به درخواست طالبان برای گشایش دفتر سیاسی در کابل

سخنگوی ارگ ریاست جمهوری در واکنش به درخواست اخیر طالبان اعلام کرد که گشایش دفتر سیاسی طالبان در کابل بخشی از طرح صلح دولت است.

 اخیرا «عباس ستانکزی» رئیس هیئت مذاکره کننده طالبان در نشست مسکو گفته بود که طالبان تنها به شرط گشایش دفتر سیاسی در کابل حاضر به مذاکره با دولت است.

«هارون چخانسوری» سخنگوی ارگ ریاست جمهوری در واکنش به این موضوع به «جمهور» گفت: گشایش دفتر سیاسی طالبان در کابل بخشی از طرح صلح دولت است.

وی خاطرنشان کرد که موضع حکومت وحدت ملی درباره گشایش دفتر سیاسی طالبان در کابل در طرح صلح افغانستان مشخص شده است و تغییری در این راهبرد بوجود نیامده است.

در این طرح آمده است که دولت آماده است بدون هیچ پیشرطی با طالبان مذاکره کند، این گروه را به عنوان حزب سیاسی به رسمیت شناخته و زمینه گشایش دفتر سیاسی این گروه در کابل را فراهم کند.

اشرف غنی در فوریه سال گذشته میلادی طرحی را موسوم به «نقشه راه صلح» در نشست روند کابل به منظور تشویق طالبان به مذاکرات صلح ارائه کرد.

تلاش‌های آمریکا و کشورهای منطقه برای تشویق طالبان به مذاکره با دولت تا کنون اثرگذار نبوده و خودداری طالبان از مذاکره با دولت روند صلح را با بن‌بست روبرو کرده است.

برخی از کارشناسان اظهارات اخیر نمایندگان طالبان درباره گشایش دفتر سیاسی در کابل برای آغاز مذاکرات مستقیم با دولت را امیدوار کننده می‌دانند.

  پربازدید ترین