• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

آلمان اخیراً قوانین خود را در مورد مهاجران غیر قانونی تشدید کرد

آلمان اخیراً قوانین خود را در مورد مهاجران غیر قانونی تشدید کرد

اصلاحات در قانون زمانی ضروری شد که تعداد پناهجویانی که اطلاعات غلط در مورد هویت و وضعیت صحی خود ارائه نموده بودند، افزایش یافت. این مقرره های جدید، ضمن تسریع روند پناهندگی، اخراج اجباری پناهجویانی که درخواست پناهندگی آنها رد شده و به ویژه پناهجویانی که اظهارات دروغین نموده و یا تهدیدی برای امنیت عامه باشند، تسهیل بخشیده است.

مهمترین تغیرات هفتگانه عبارت اند از:
1.  پروسه پناهندگی به میزان قابل توجهی تسریع یافته است. درمورد اکثریت درخواست ها در کمتر از دو ماه تصمیم اتخاذ میگردد. نتیجه: پناهجویان که شرایط پناهندگی را برآورده نسازند، باید در مدت زمان بسیار کوتاهی آلمان را ترک نمایند.

2.  پس از تاریخ 18 می سال 2017 مقامات دولتی میتوانند پناهجویان را که درخواست های آنها رد شده و به ویژه آنهایی که اظهارات دروغین نموده اند، به سهولت برگردانند.

3.  برای ممانعت استفاده پناهجویان از اسناد هویت جعلی، آلمان یک سیستم جدید مدیریت هویت را که شامل گرفتن نشان انگشتان میباشد، را بکار انداخته است.

4. اداره فدرال جهت بررسی هویت پناهجویانی که اسناد هویت معتبر ارائه نمی کنند، اقدامات دیگری شامل حق کنترل تلفون همراه و یا دستگاه های دیگر الکترونیکی میباشد، روی دست میگیرد.

5.  پناهجویانی که بعید به نظر میرسد، به آنها پناهندگی اعطا شود، مجبور میشوند که تا آخر پروسه پناهندگی در مراکز پذیرش اولیه باقی بمانند.  پس از رد درخواست، آنها مکلف اند تا از آنجا یا بصورت داوطلبانه یا توسط پولیس به کشورشان برگردانده میشوند.

6.  پناهجویانی که خطر امنیتی برای جامعه ایجاد می کنند، مجبور اند همراه با دست بند جی پی اس تردد نمایند. این امر در مورد افرادی که برای اشخاص دیگر و یا امنیت داخلی خطرناک محسوب میشوند ولی شرایط اخراج آنها به کشورشان مهیا نیست، نیز  صدق مینماید.

7.  درنهایت، برای پناهجویانی که درخواست پناهندگی شان رد شده است، در عرضه  خدمات اجتماعی کاهش بعمل میاید. در ماه می سال 2017 یک محکمه تصویب نمود که یک پناهجوی رد شده که اسناد هویت نداشته باشد، تنها از مزایای خدمات اجتماعی اولیه مستفید گردیده و پول نقد دریافت نخواهد کرد.

این هفت اقدام قسمتی از اصلاحات جاری در روند پناهندگی در آلمان است. هدف این است که سریعاً در مورد پناهجویان تصمیم گرفته شود و اشخاصیکه مستحق پناهندگی نیستند، در بهترین صورت به طور داوطلبانه و یا درصورت لزوم توسط پولیس به کشور های شان برگردانده شوند.

  پربازدید ترین