• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

جنرال یفتلی: هیچ کس یا گروهی توانایی انحلال اردوی ملی را ندارد

جنرال یفتلی: هیچ کس یا گروهی توانایی انحلال اردوی ملی را ندارد

فرمانده لوای دوم قول اردوی 209 شاهین در شمال کشور که در یک همایش در شهر مزارشریف مرکز ولایت بلخ صحبت می‌کرد، گفت: هیچ‌کس یا گروهی توانایی منحل کردن ارتش ملی را ندارد.

مراسمی برای حمایت از قوای مسلح جمهوری اسلامی افغانستان با حضور شماری از مقام‌های محلی، نمایندگان مردم و فرماندهان نظامی نیروهای امنیتی افغان در ولایت بلخ برگزار شد.

جلال‌الدین یفتلی فرمانده لوای دوم قول اردوی 209 شاهین در شمال کشور که در این همایش صحبت می‌کرد از مقاومت نظامیان افغان در برابر طالبان و تروریست‌ها قدردانی کرد.

وی با بیان این مطلب که نیروهای امنیتی شجاعانه، قاطعانه و با حفظ منافع ملی در برابر دشمنان افغانستان می‌جنگند، افزود که طالبان دست نشانده پاکستان می‌باشد.

به گفتهٔ آقای یفتلی نظامیان افغان نشان داده‌اند که در سنگرهای داغ جنگ علیه کسانی که امنیت و آرامش مردم را برهم می‌زنند، مبارزه کرده و آنان را سرکوب می‌کنند.

فرمانده لوای دوم قول اردوی 209 شاهین در رابطه به سخنان عباس استانکزی عضو هیئت رهبری دفتر طالبان منبی بر منحل کردن اردوی ملی، گفت: پدر، پدر کلان و بابایت اردو را منحل ساخته نمی‌تواند.

وی از رشادت و ایثارگری نیروهای امنیتی افغان در مبارزه با تروریست‌ها ستایش کرده، تأکید کرد تا زمانی که یک قطره خون در رگ‌های ما باشد از مردم دفاع می‌کنیم.

وی گفت که افغانستان سرزمین اردوی ملی، پولیس ملی و امنیت ملی است نه از پاکستان و حامیان ترورستان.

از سویی، شجاع الدین شجاع معاون مقام ولایت بلخ که در این همایش سخنرانی می‌کرد، گفت که مردم افغانستان از نیروهای امنیتی افغان حمایت و پشتیبانی می‌کنند چون آنان فرزندان صدیق کشور اند.

وی با بیان این مطلب که فداکاری، ایثارگری و جان‌فشانی نیروهای امنیتی افغان قابل قدر است، افزود: ما در کنار نیروهای امنیتی افغان قرار داریم و از آنان حمایت می‌کنیم.

آقای شجاع نیز گفته‌های عباس استانکزی عضو رهبری دفتر طالبان در قطر را محکوم کرده، گفت: این کار صورت نمی‌گیرد و ما از موقف رئیس‌جمهور دفاع می‌کنیم.

معاون والی بلخ از همهٔ مردم به ویژه عالمان دین می‌خواهد که در مساجد، منابر و مکان‌های عمومی از نیروهای امنیتی افغان اعلام حمایت کنند و مردم را نیز در پی این امر تشویق نمایند.

عبدالوکیل وکیل؛ عضو شورای ولایتی ولایت بلخ می‌گوید که نیروهای امنیتی فرزندان صدیق کشور هستند که برای آرامش و آرامی مردم تلاش و کوشش می‌کنند.

موصوف می‌افزاید که نظامیان افغان دستاوردها و افتخارات خوبی برای کشور دارند و شب و روز برای تأمین صلح و امنیت مردم در سنگرهای داغ نبرد می‌جنگند.

همچنان ذبیح‌الله حقجو معاون شورای علمای ولایت بلخ، شهلا حدید رئیس امور زنان ولایت بلخ و امیر محمد ضیایی نیز از کسانی بودند که در سخنرانی‌شان از نیروهای امنیتی حمایت کردند.

شایان ذکر است که مردم با گل، پرچم افغانستان و شعار از زحمات نیروهای امنیتی قدارنی کرده اعلان حمایت نمودند.

  پربازدید ترین