• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

غنی: طالبان به کابل بیایند امنیت شان تامین است

در صورتی که گروه طالبان برای مذاکرات صلح به کابل بیایند، برای‌شان دفتر داده و امنیت‌شان را نیز تأمین خواهم کرد.
این سخنان را اشرف غنی در نشستی با بزرگان اقوام شینوار و مومند ننگرهار در ولسوالی غنی‌خیل این ولایت در حالی مطرح کرده است که بزرگان این اقوام در این نشست از رییس‌جمهور خواسته‌اند تا برای مذاکرات صلح به طالبان در کابل دفتر بدهد.

او گفته است: «طالبان برای مذاکرات صلح به کابل بیاید، برای‌شان هم دفتر می‌دهیم و هم امنیت‌شان را تأمین می‌کنیم. مانند آتش‌بس روز عید سعید فطر ما هر چیز را درست مدیریت می‌کنیم.»
غنی در این نشست مردمی همچنان گفته است که شماری از همسایه‌ها، افغانستان را بدون اشرف غنی می‌خواهند زیرا آن‌ها از اشرف غنی نه، بلکه از مغز و تدبیر اشرف غنی هراس دارند.

غنی در بخشی از سخنانش افزوده است که مردم با عزت افغانستان صلح با عزت می‌خواهند، زیرا تمام خوبی‌ها در صلح با عزت نهفته است.
او علاوه کرده است: «ما ملت واحد هستیم و این وطن بر اساس کدام قرارداد خارجی درست نشده، این وطن را اجداد ما با خون و فداکاری‌های‌شان پرورش داده و حفظ کرده‌اند.»

اشرف غنی در جریان این سخنرانی‌اش همچنان شکست گروه داعش را اعلام کرده و برای مردم افغانستان تبریکی گفته است. به گفته‌ی او روزهای سیاهی را که مردم فکر نمی‌کردند از آن رهایی یابند، امروز به برکت قربانی‌های نیروهای امنیتی و مردم ننگرهار از آن رهایی یافته‌اند.

غنی گفته است که افغانستان در عمل ثابت کرده که چهارراه قلب آسیا است. به گفته‌ی او «در گذشته که راه تورخم را مسدود می‌کرد، کابل به لرزه در می‌آمد، اما حال اگر ما تورخم را مسدود کنیم اسلام‌آباد به لرزه در می‌آید، مگر ما این کار را ب‌خاطری نمی‌کنیم که ما مردم فصل نه، مردم وصل هستیم».

  پربازدید ترین