• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ثبت نام ده هزار پاکستانی با نام مهاجران افغان

اداره ثبت احوال پاکستان اعلام کرد که بیش از 10 هزار پاکستانی برای دریافت کمک‌های نقدی کمیساریای عالی سازمان ملل به عنوان مهاجر افغانستانی در این کشور ثبت نام کردند.
به گزارش تسنیم، کمیساریای عالی سازمان ملل در امور مهاجرین در پاکستان برای تشویق مهاجرین افغان به بازگشت داوطلبانه 400 دالر کمک هزینه در نظر گرفته است.
اداره ثبت احوال پاکستان با اشاره به این موضوع اعلام کرد که هزاران پاکستانی برای دریافت کمک‌های سازمان ملل به عنوان مهاجرین افغان در این کشور ثبت نام کردند.

«عثمان یوسف مبین» رییس این اداره اظهار داشت: خانواده‌های مهاجرین افغانستانی که به صورت داوطلبانه حاضر به بازگشت به کشورشان شدند، مبلغ 400 دالر کمک هزینه از سازمان ملل دریافت می‌کنند.
وی افزود: تا کنون بیش از 10 هزار شهروند پاکستانی با سوء استفاده از عنوان مهاجرین افغان ثبت نام کرده‌اند تا کمک هزینه‌های بازگشت از سازمان ملل را دریافت کنند اما از سوی این اداره شناسایی شده‌اند.

این در حالی است که نظارتی بر کمپ‌های مهاجرین افغان در پاکستان وجود ندارد و احتمال سوءاستفاده از عنوان مهاجرین افغان در این کشور برای گروه‌های مخرب و افراد قانون شکن وجود دارد.

  پربازدید ترین