• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دو چهارم سفر خلیل زاد به منطقه در پیوند به صلح افغانستان آغاز شد

دو چهارم سفر خلیل زاد به منطقه در پیوند به صلح افغانستان آغاز شد

 زلمی خلیل‌زاد دور چهارم سفر خود را به منطقه برای گفتگو و مذاکرات صلح با طالبان آغاز کرده است.

وزارت خارجه امریکا طی اعلامیه‌ای گفته است که آقای خلیل‌زاد در این دور از سفر خود به شمول افغانستان به 6 کشور منطقه سفر کرده و برای تامین صلح در افغانستان رایزنی خواهد کرد.

وزارت خارجه امریکا گفته است که آقای خلیلزاد دیروز 10 فبروری به دور چهارم سفر خود آغاز کرده و این سفر تا 28 ماه می ادامه پیدا خواهد کرد.

در اعلامیه مشخص نشده است که خلیلزاد در این دور از سفر خود به کدام کشورهای سفر خواهد کرد؛ اما گفته می شود که او در جریان این سفر به بلجیم، آلمان، ترکیه، قطر، افغانستان و پاکستان سفر خواهد کرد.

براساس معلومات اعلامیه، خلیل‌زاد و هیات همراهش در مورد روند صلح با حکومت افغانستان نیز مشوره خواهد کرد.

سفر این هیات امریکایی برای تامین صلح در افغانستان در حالی آغاز می شود که بر اساس تاریخ از قبل تعیین شده این هیات به تاریخ 25 فبروری با هیات طالبان در قطر بار دیگر مذاکره و گفتگو خواهد کرد.

پیش از این آقای خلیل زاد گفته بود که در این نشست تلاش خواهد کرد تا زمینه گفتگوی مستقیم میان طالبان و حکومت افغانستان را فراهم سازد.

آقای خلیلزاد گفته است که هدف از گفتگوی او با طالبان تنها بحث بر سر چگونگی خرج نیروهای امریکایی نیست؛ بلکه برقراری آتش بس و گفتگوی مستقیم طالبان با دولت افغانستان از اهداف اصلی مذاکره او با طالبان است.

او افزوده است که امریکا تلاش دارد تا روند گفتگوهای صلح با طالبان تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به نتیجه برسد.

آقای خلیل‌زاد در سه سفر قبلی خود به منطقه توانسته اند که حمایت برخی کشورها از روند صلح افغانستان را به دست آورد. وی همچنان چندین بار گفتگوهای فشرده‌ای با نمایندگان گروه طالبان نیز پیرامون صلح افغانستان داشته است.

  پربازدید ترین