• سه شنبه, 29 حوت 1402
    خبرگزاری افغان ایرکا

ایران 40 سال پیروزی و افغانستان 40 سال شکست

ایران 40 سال پیروزی و افغانستان 40 سال شکست

واقعا باید اعتراف کرد که آخوندهای ایرانی ضریب اعتماد به نفس مردم ایران را در 40 سال به درجه‌ی صد رسانده‌اند احساس قدرتمندی در بیان دو نسل دیده می‌شود ایرانی‌ها در حدی از آگاهی رسیده‌اند که مصالح عام کشور خود را تشخص داده و از آن در زیر باران و برف شدید در اوج گرانی و مشکلات اقتصادی در 22 دلو (بهمن) و چهل سالگی انقلاب خود حمایت نمودند و کافی است به یک نمونه نظر مردمی اشاره شود زنی بد حجاب و آرایش‌کرده می‌گوید درست است گرانی هست اما انقلاب چیزی دیگری هست این یعنی اوج آگاهی و ارزشیابی از وضعیت کشورش وخوب است به چند نمونه از قدرتمندی ایران اشاره نمایم:
1 - از نظر رشد علمی در مقام 16 در جهان رسیده است.
2 - درعلم نانو تکنولوژی ششم در جهان اول درخاورمیانه می باشد.
3 - در تولید سلول بنیادی دوم در جهان می باشد.
4 - تولید ظرفیت علمی و تکنولوژی به حد لازیم که اگر تحریم برداشته شود تحول کلانی در راه خواهد بود.
5 - درزیر ساخت ها پل تونل راه اهن سد سازی تولید انرژی اتمی صنایع نظامی روی پای خود استاده هستند.
6 - در سیاست قدرت امپراطوری در منطقه ایجاد کرده است.
7 - با گردن کلفتی با قدرتهای اول جهان حرف می‌زند.

و تنها در بعد اقتصاد غفلت و بد مدیریتی ایجاد شده که اگر از آخرین عقبه‌ی چالش اقتصادی عبور کند دیگر ایران جزء گردن کلفت‌های جهان خواهد شد و باید گفت بعد از شاه عباس صفوی اولین بار است که ایران مقتدرانه حکومت می کند.

واقعا جمعیت 22 دلو درسی بزرگی بود برای دوست و دشمن که هر دو طرف پیام خود را دریافت نمودند واقعا باید گفت که به ادبیات امام و امت معنای واقعی بخشیده و الگو برای دیگران شده‌اند.

و اما از افغانستان باید یخن رهبران کمونیست و ربانی ملا عمر و کرزی و غنی را باید پاره نموده که چه حاصل داده‌اند؟ نمی‌خواهم بیشتر شرح دهم و خوب است که خواننده خود قضاوت نمایند فقط اشاره می‌نمایم که افغانستان 57 میلیارد متر مکعب آب دارد و 8 میلیون هکتار زمین قابل کشت دارد و بیش از 400 نوع معدن دارد و جمعیت جوان وپر تلاش دارد و... .

◘ اقبال صادقی

  پربازدید ترین