• سه شنبه, 29 حوت 1402
    خبرگزاری افغان ایرکا

تظاهرات جوانان بامیان و جنبش پشتون های پاکستان

تظاهرات جوانان بامیان و جنبش پشتون های پاکستان

شماری از شهروندان ولایت بامیان روز پنج‌شنبه ( 26 دلو) در یک حرکت اعتراضی حمایت خود را از حرکت‌های مدنی پشتون‌های پاکستان اعلام کردند.

معترضان در پیوند به آنچه ظلم و ستم علیه پشتونهای پاکستان از سوی حکومت این کشور میخوانند از جامع جهانی میخواهند تا در مورد نقض حقوق بشر از سوی دولت پاکستان سکوت ننمایند.

علی رحیمی یکی از اعتراض کننده گان که در این گردهمایی صحبت می‌کرد گفت:" پشتون‌ها و بلوچ‌های پاکستان سال‌ ها مورد ظلم و ستم دولت مرکزی پاکستان قرار دارند و جامعه جهانی نباید این عملکرد حکومت پاکستان را نادیده بگیرد."

وی افزود، عدم سکوت در برابر نقض حقوق بشر از سوی دولت پاکستان وجیبه انسانی ما بوده و اگر ما در برابر این ظلم استبداد حکومت پاکستان سکوت نماییم  نباید توقع داشته باشیم که مردم دیگر نقاط جهان از حرکت‌های حقوق بشری ما حمایت کنند.

محمد آصف از دیگر اشتراک کننده این گردهمایی گفت که دولت پاکستان با زیر پا گذاشتن ارزش‌های اسلامی و حقوق بشری کسانی را که برای عدالت، مساوات و برابری به خیابان رفته بودند، را دستگیر کرده است.

شهروندان بامیان از جامعه بین‌المللی خواستند تا در برابر این استبداد دولت پاکستان سکوت نکرده و نظاره‌گر ظلم در دولت پاکستان بالای  بلوچ‌ها و پشتون‌ها نباشند.
این در حالی است  که حدود ده روز پیش آرمان لونی یک فعال حقوق پشتون‌ها در شهر کویته پاکستان بعد از دستگیری جان باخت.

  پربازدید ترین