• سه شنبه, 04 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

واکنش احمدضیا مسعود به ابراز نظر اشرف غنی درباره یک مساله داخلی پاکستان

واکنش احمدضیا مسعود به ابراز نظر اشرف غنی درباره یک مساله داخلی پاکستان

مردم ما قربانی سیاست های غلط منطقه یی
من نمیدانم که چرا سیاست های غلط داود خان راجع به پشتون های انطرف خط دیورند تا به حال توسط زمامداران ما تعقیب میشود.

این سیاست های غلط به هزاران قربانی از هموطنان ما گرفت ، سبب ایجاد گروه های تروریستی مثل طالبان و غیره شد، مشکلات بزرگ بی ثباتی سیاسی و نا امنی گسترده را در کشور به وجود آورد.

آیا لازم است تا در امور داخلی یک کشور دیگر مداخله کرد ؟ این مداخله ریس حکومت وحدت ملی سبب میشود تا پاکستانی ها دست به عمل متقابل زنند آن وقت این جوانان کشور ما است که قربانی این سیاست های غلط میشوند ، ایا مشکلات کم داریم که حالا میخواهیم از مبارزات سیاسی گروه های قومی پاکستان دفاع کنیم ؟ حکومتی که نمیتواند انتخابات پارلمانی را به نتیجه برساند ، حکومتی که فاقد یک استراتیژی امنیتی در برابر تروریزم است ، حکومتی که فاقد یک استراتیژی اقتصادی برای بلند بردن سطح زنده گی مردم است ، حکومتی که هر روز روحیه وحدت ملی را در بین اقوام شریف کشور ضعیف میسازد ، و در طول پنج سال گذشته نتوانسته است حتی سرک های کابل را تعمیر کند ایا لازم است دست به کاری زند که هیچ نوع ارتباط با منافع ملی ما ندارد.

چهل ملیون پشتون در پاکستان زنده گی میکنند ، چهل فیصد آراکین بلند پایه ای اس ای از قوم پشتون هستند ، صدر اعظم پاکستان پشتون است ، پشتون های پاکستان یک طبقه بزرگ از قشر روشنفکر پاکستان را تشکیل میدهند بناء اگر کدام موضوع حقوقی مطرح باشد خود پشتون های پاکستان به مراتب خوبتر میتوانند موضوعات خود را از طریق نهاد های حقوقی و سیاسی خود حل نمایند.

آرزومندم که زمامداران ما کمتر به حال رقت بار مردم خود ما توجه کنند تا ماجراجویی های منطقه یی که هیچ نوع نفع برای مردم ما و کشور ما ندارد.

  پربازدید ترین