• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

طالبان: دور بعدی مذاکرات صلح با آمریکا به میزبانی پاکستان برگزار خواهد شد

طالبان: دور بعدی مذاکرات صلح با آمریکا به میزبانی پاکستان برگزار خواهد شد

سخنگوی طالبان در بیانیه اعلام کرد که دور بعدی مذاکرات صلح با آمریکا در اسلام‌آباد برگزار خواهد و نمایندگان این گروه با مقامات پاکستانی نیز دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.

در حالی که قرار بود دور بعدی مذاکرات صلح آمریکا با طالبان در قطر برگزار شود اما سخنگوی طالبان اعلام کرد که دور بعدی مذاکرات این گروه با آمریکا در پاکستان برگزار خواهد شد.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در بیانیه اعلام کرد که نمایندگان این گروه تا چهار روز آینده با هیئت مذاکره کننده آمریکا در اسلام‌آباد دیدار خواهند کرد.

وی تصریح کرد، بر اساس دعوت رسمی دولت پاکستان از گروه طالبان قرار است دور بعدی مذاکرات صلح با آمریکا در اسلام‌آباد برگزار شود.

مجاهد اظهارداشت: نمایندگان طالبان با «عمران خان» نخست وزیر پاکستان درباره روابط افغانستان و پاکستان و مشکلات مهاجرین افغان در این کشور نیز گفت‌وگو می‌کنند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به این موضوع تصریح کرد که آمریکا تا کنون دعوتنامه رسمی را برای حضور در نشست اسلام‌آباد دریافت نکرده است.

این موضوع واکنش تند مقامات کشورمان را نیز در پی داشته است.

ریاست اجرایی دولت اعلام کرد که پاکستان با میزبانی از مذاکرات آمریکا و طالبان تلاش می‌کند تا خود را در بی گناه نشان دهد.

این در حالی است که در آخرین دور از مذاکرات قطر، آمریکا و طالبان به توافق رسیدند تا دور بعدی مذاکرات نیز در 25 فوریه در قطر برگزار شود.

  پربازدید ترین