• شنبه, 08 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

«حُسن بانو غضنفر» به عنوان سرپرست جمعیت هلال احمر افغانی(سره میاشت) تعیین شد

«حُسن بانو غضنفر» به عنوان سرپرست جمعیت هلال احمر افغانی(سره میاشت) تعیین شد

سرور دانش، معاون دوم رئیس جمهور، امروز شنبه هنگام معرفی بانو غضنفر به عنوان سرپرست تازه جمعیت هلال احمر افغنی به پرسنل این اداره گفت: «بانو غضنفر از کادرهای باتجربه کشور است که در عرصه‌ی تحصیلات آکادمیک و کارهای اجرایی از تجربه خوبی برخوردار می‌باشد.»
معاون دوم رئیس جمهور همچنین از عملکرد «میرویس اکرم»، رئیس پیشین جمعیت هلال احمر افغانی، و دیگر رؤسای قبلی این اداره از جمله خانم فاطمه گیلانی و خانم مبارز تشکر و قدردانی نمود.
آقای دانش افغانستان را یک کشور حادثه خیز از لحاظ جغرافیایی و  قربانی رویدادهای جنگی دانست و افزود در طول چهل سال گذشته مردم افغانستان در جنگ‌های مختلف قربانی‌های زیادی داده‌اند.
معاون دوم رئیس جمهور عملکرد جمعیت هلال احمر افغانی در طول سال‌های گذشته را قابل قدر دانست اما تأکید کرد این اداره نتوانسته در انجام وظایف بیست‌ودو گانه‌ی خود موفق عمل کند.
سرور دانش افزود برخی اصلاحات در جمعیت هلال احمر افغانی ضروری به نظر می‌رسد.
معاون دوم رئیس جمهور از رهبر تازه سره میاشت خواست در زمینه «برگزاری مجمع عمومی هلال احمر افغانی، تدوین دوباره اساس نامه، امور استخدام‌ها، عواید و مصارف و دارایی‌های منقول و غیرمنقول» اصلاحات لازم را ایجاد و به صورت شفاف به مردم گزارش دهد.
آقای دانش تأکید کرد قانون دسترسی به اطلاعات به تازگی تصویب شده و براین اساس جمعیت هلال احمر افغانی نیز موظف است به رسانه ها و سپس به مردم گزارش دهد.
وی افزود «نهضت جهانی هلال احمر» در پاسخ به رسیدگی مناسب به قربانیان رویدادهای جنگی و بلاهای طبیعی شکل گرفته و جمعیت‌های هلال احمر در هر کشوری علاوه بر قوانین ملی خود می‌بایست از قوانین بین‌المللی مربوط به نهضت جهانی هلال احمر پیروی کند.
«برقراری صلح، تسکین آلام بشری، تطبیق احترام انسان‌ها به همدیگر و حمایت از زندگی و صحت انسان‌ها در برابر بیماری‌ها به دور از هرگونه تبعیض» از اهداف عمده نهضت جهانی هلال احمر است که سرور دانش به آنها اشاره کرد.
معاون دوم رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در مراسم معرفی حسن بانو غضنفر به عنوان سرپرست جمعیت هلال احمر افغانی امروز در کابل گفت کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در سال 1863 میلادی ایجاد شد، این سازمان به عنوان یک سازمان بشردوستانه و براساس چهار کنوانسیون جنوا که مورد پذیرش بیشتر کشورهای جهان می‌باشد، اجازه رسیدگی به قربانیان جنگ در تمام کشورها به دور از تبعیض را دارد.
باید گفت جمعیت هلال احمر افغانی(سره میاشت) در س ال 1308 هجری خورشیدی تهداب گذاری شد، در سال 1313 به طور رسمی به جمعیت هلال احمر افغانی نامگذاری گردید و در نهایت در سال 1333 به عنوان 83مین عضو به عضویت فدراسیون بین‌المللی هلال احمر دست یافت.
سازمان جهانی هلال احمر اکنون 191 عضو دارد.
جمعیت هلال احمر افغانی از بدو تأسیس تاکنون خدمات مناسبی به مردم افغانستان ارائه کرده‌است؛ در سال 1395 هجری شمسی قانون تنظیم امور جمعیت هلال احمر افغانی در شورای ملی به تصویب رسید و در جریده رسمی ثبت گردید.
«کاهش آلام بشری، کمک به قربانیان جنگ و رویدادهای طبیعی و اتخاذ تدابیری برای کاهش اثرات امراض» از جمله اهداف اصلی سره میاشت افغانستان است که در اساس نامه این جمعیت ذکر شده‌است. 

  پربازدید ترین