• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نظامی فرانسوی به خاطر اعتراف به کشتار غیرنظامیان سوری مجازات می شود

نظامی فرانسوی به خاطر اعتراف به کشتار غیرنظامیان سوری مجازات می شود

یک نظامی ارشد فرانسوی به خاطر اذعان به کشتار غیرنظامیان سوری در حملات ائتلاف آمریکایی ضدداعش، توبیخ و مجازات می‌شود.

انتقاد تند نظامی فرانسوی عضو ائتلاف آمریکایی ضددداعش از تاکتیک‌های ائتلاف و اذعان او به هدف قرار گرفتن غیرنظامیان و زیرساخت‌های سوریه، واکنش تند سخنگوی ارتش فرانسه را در پی داشته است.

بنا بر گزارش «رویترز»، «فرانسوا-رجیس لگریه» نظامی فرانسوی که از ماه اکتبر مسئول مدیریت حمایت خمپاره‌ای از گروه‌های کُرد همپیمان ائتلاف به رهبری آمریکا در سوریه بوده است، روز گذشته انتقادی بی‌سابقه علیه تاکتیک‌های مورد استفاده ائتلاف مطرح و به هدف قرار گرفتن غیرنظامیان و زیرساخت‌های سوریه توسط ائتلاف آمریکایی اذعان کرده است.

انتشار یادداشت انتقادی این نظامی فرانسوی در پایگاه «بازنگری دفاع ملی» جنجال‌های زیادی به پا کرد و کار به جایی رسید که ارتش فرانسه هم به این موضوع ورود کرده است.

«پاتریک استایگر» سخنگوی ارتش فرانسه ضمن تهدید این نظامی فرانسوی عضو ائتلاف آمریکا گفته که «تنبیه و مجازاتی برای او درنظر گرفته است».

علاوه بر تهدید این نظامی فرانسوی به مجازات، یادداشت انتقادی این عضو ائتلاف آمریکا از پایگاه اینترنتی «بازنگری دفاعی ملی» هم حذف شده است.

طبق گزارش رویترز، در حالی که انتظار می‌رود روز یکشنبه (امروز) ائتلاف آمریکا رسما شکست نهایی داعش را اعلام کند، یادداشت انتقادی این نظامی فرانسوی سبب شرمساری مقام‌های فرانسه شده است.

فرانسه یکی از متحدان اصلی آمریکا در ائتلاف آمریکایی که به ادعای واشنگتن برای مقابله با داعش تشکیل شده، است و جنگنده‌های فرانسوی به همراه نظامیان این کشور در این ائتلاف حضور داشته‌اند.

  پربازدید ترین