• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

افرادی که با تقلب توسط خارجی ها صاحب قدرت شدند حامیان خود را پشیمان کردند

افرادی که با تقلب توسط خارجی ها صاحب قدرت شدند حامیان خود را پشیمان کردند

افرادی که با تقلب توسط خارجی ها صاحب قدرت شدند حامیان خود را پشیمان کردند، ما را بیگانه دانستند و برای اینکه آنان زبان انگلیسی بلد بودن و زن خارجی و مسیحی داشتند انتخاب کردند حالا پشیمان هستند که چرا این سرمست را روی کار کردیم.

محمد محقق؛ معاون دوم ریاست اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان با حضور در مراسم گرامی داشت از قیام مردم ولسوالی چهارکنت در سال 1357.12.3 خورشیدی  علیه شوروی و حکومت کمونیستی گفت: مردم چهارکنت سردمدار جهاد افغانستان است اما متاسفانه چهارکنت فراموش شده و ارزش قیام آن نادیده گرفته می شود.

وی گفت: افرادی که زمام امور مملکت را بر عهده می‌گیرد باید بدانند در تاریخ کشور چی گذشته تا اهمیت و ارزش جهاد، وطن دوستی، مشکلات و بهای سنگینی مردم را پاس داری کنند.

محقق می گوید: در زمان جهاد طی دیداری با شهید قهرمان ملی احمدشاه مسعود وی متذکر شد که اگر پیروز شدیم دره صوف را ولایت مقاومت و چهارکنت را ولسوالی جهاد نام گذاری خواهیم کرد، چون چهارکنت معلم جهاد افغانستان است اما برای فعلا زمامدار کشور قدر چنین مناطق را باید بداند و پاسداری کند.

وی خاطر نشان ساخت باید مناطق که سردم دار جهاد مردم افغانستان بوده بدون تعصب ثبت و افتخارات آن الگو قرار داده شود، همانند دیگر کشور های جهان مجاهدین و مناطق قیام پرور قدردانی گردد.

وی تصریح نمود بجای اینکه مجاهدین و مناطق قیام خیز تقدیر شود به عناوین چون جنگ سالار سرکوب و بی توجهی می شود ولی مردم ما هرگز مجاهدین خود را تنها نگذاشته است.

معاون دوم ریاست اجراییه افغانستان می افزاید: مردم جهاد با تفنگ تمام شد و شجاع ترین انسان های وطن ما شهید شدند امروز روزی است که باید از آنها یاد و گرامی داشت صورت بگیرد و شما ملت سرنوشت خود را بدست خود بگیرید تا زمانیکه مردم نسبت به سرنوشت خود حساس نباشند هرگز وضعیت فعلی تغییر نخواهد کرد.

محمد محقق در بخش دیگر سخنانش گفت: مردم باید در همین دوره دموکراسی همانند دوره جهاد و مقاومت سنگر بگیرند، مردم با رای دادن، گرفتن تذکره و ثبت تذکره خود باید جهاد کنند.

وی گفت: ملت شریف افغانستان رای خود را با پول، چوکی و دعده وید معامله نکنید چون شنیدم که با استفاده از امکانات دولتی فعالیت و کارزار انتخاباتی صورت می‌گیرد، مردم هوشیار باشید که رای شما سلاح شما است.

نامبرده افزود: مردم تذکره های خود را بدون هراس از طالب و مخالفین راجستر کنید و در انتخابات پیشرو با رای پاک، صداقت و بدون تقلب وارد صحنه شوید تا کسانی روی کار بیایند که رای مردم از اوست و در بین ملت ریشه و اعتبار دارد.

وی گفت: افرادی که با تقلب توسط خارجی ها صاحب قدرت شدند حامیان خود را پشیمان کردند، ما را بیگانه دانستند و برای اینکه آنان زبان انگلیسی بلد بودن و زن خارجی و مسیحی داشتند انتخاب کردند حالا پشیمان هستند که چرا این سرمست را روی کار کردیم.

محقق افزود: تنها راه حفظ ارزش های ملی و دینی اشتراک در انتخابات پیشرو است و اگر ما سرنوشت خود را تغییر ندهیم هیچکس تغییر نخواهد داد.
همچنان وی در اخیر مردم را به وحدت، حفظ ارزش ها و سهم گیری فعال در انتخابات پیشرو توصئه نمود.

  پربازدید ترین