• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

خلیلزاد و کابلوف نقش ترکیه را در روند صلح افغانستان مهم خواندند

خلیلزاد و کابلوف نقش ترکیه را در روند صلح افغانستان مهم خواندند

نمایندگان ویژه امریکا و روسیه، نقش ترکیه را در روند صلح افغاسنتان مهم و ارزنده توصیف کرده اند.

خلیلزاد و کابلوف روز گذشته در شهر انقره ترکیه روی موضوع صلح افغانستان گفتگو کردند.

پس از این نشست، آقای خلیلزاد در مصاحبه با رسانه‌های ترکی، نقش ترکیه را در روند صلح افغانستان مهم خوانده است.

آقای خلیلزاد گفته که امریکا و افغانستان از نقش مثبت ترکیه در همکاری با افغانستان آگاه اند و تاکید کرده که ترکیه نقش مهمی را در روند صلح افغانستان نیز دارد.

خلیلزاد گفته که با آقای کابلوف در گفتگوهای ترکیه به این موافقه رسیده که افغانستان نباید بار دیگر به مرکز القاعده و داعش و دیگر گروه‌های تروریستی تبدیل شود.

همزمان با این، ضمیر کابلوف نماینده خاص روسیه در افغانستان نیز گفته که ترکیه بازی گر مهم در افغانستان است و می تواند در روند صلح (مسکو) سهم بگیرد.

کابلوف در دیدار با معاون وزارت خارجه ترکیه نیز بر صلح در افغانستان تاکید کرده و گفته که این مساله برای روسیه مشخص شده که ترکیه نقش و نفوذ قابل ملاحظه در مسایل منطقه‌ای دارد.

او تاکید کرده که دولت ترکیه باید با استفاده از همین نقش خود در مسایل منطقه‌ای می‌تواند در روند صلح افغانستان نیز نقش عمده را بازی کند.

دیدار خلیلزاد و کابلوف روی موضوع صلح افغانستان درحالی در ترکیه انجام شده است که قرار است تا دو روز دیگر نمایندگان امریکا و طالبان در قطر مذاکره کنند.

پیش از این نیز نمایندگان امریکا و طالبان چهار بار در خصوص صلح افغانستان مذاکره کرده و در آخرین نشستی که در قطر برگزار شد، دوطرف به توافقات ابتدایی نیز دست یافته و نشست بعدی نیز در ادامه نشست‌های قبلی برگزار خواهد شد.

  پربازدید ترین