• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

کیم در آستانه دیدار با ترامپ، وارد ویتنام شد

کیم در آستانه دیدار با ترامپ، وارد ویتنام شد

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی که قرار است فردا چهارشنبه با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا دیدار داشته باشد، امروز سه شنبه با استقبال مقام‌‎های ویتنامی وارد «هانوی» پایتخت این کشور شده است.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در آستانه دیدار فردا چهارشنبه خود با رئیس‌جمهور آمریکا امروز سه شنبه وارد ویتنام شد.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی امروز با استقبال پر شور مقام‌های ارشد ویتنام وارد »هانوی» پایتخت ویتنام شده است.

حضور آقای کیم در ویتنام در حالی صورت گرفته که او قرار است طبق برنامه قبلی، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در هانوی با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کند.

کیم و ترامپ پیش از این در تاریخ 22 خرداد طی نشستی در سنگاپور با هم دیدار کردند و مذاکرات درباره مسائلی از قبیل پایان دادن رسمی به جنگ سال‌های 1950 تا 1953 کُره و خلع سلاح اتمی در شبه جزیره کره در سطح سران دو کشور کره شمالی و آمریکا انجام شد.

علیرغم اظهارات و ادعاهای مقام‌های آمریکایی از قبیل ترامپ درباره موفقیت‌آمیز بودن نشست سنگاپور، مقام‌های پیونگ یانگ مواضع واشنگتن درباره تحریم‌ها و خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره را خصمانه و یکجانبه خوانده‌اند.

تردیدها درباره توفیق دومین دیدار و نشست کیم و ترامپ کار را به جایی رسانده که روزنامه واشنگتن پست روز گذشته طی یادداشتی تاکید کرده که «بعید است» آنها درباره موضوع تحریم‌ها و خلع سلاح اتمی کره شمالی به توافقی دست پیدا کنند.

  پربازدید ترین