• سه شنبه, 04 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

چرا میلاد حضرت زهرا (س)، در افغانستان باید روز زن انتخاب شود؟!

چرا میلاد حضرت زهرا (س)، در افغانستان باید روز زن انتخاب شود؟!

فاطمه و مبارکه اسامی حضرت زهرا (س) هستند و ما بقی اسماء، القاب حضرت فاطمه (س) هستند.

حضرت فاطمه زهرا (س) دختر پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) آخرین پیامبر مسلمانان هستند که روز تولد آن حضرت روز زن باید در افغانستان نامگذاری شود.

در برکت حضرت مبارکه همین بس که فخرالانبیا هم دستان ایشان را می‌بوسد و در وصف او می‌گوید (من بوی بهشت را از فاطمه استشمام می‌کنم.)

روزی حضرت رسول فرمود: بهترین چیز‌ها در دین من جمع شده است و در این مورد مثال هم زدند، بهترین پیغمبر، خیرالانبیا در دین اسلام است و آن کسی نیست جز پدر تو‌ای فاطمه (و هو ابوک) وای فاطمه تو کسی هستی که پدرش خیر‌الانبیاست و بعد فرمود: خیرالاوصیا هم در دین ما وجود دارد که او حضرت علی مرتضی (ع) همسر تو است (و هو بعلک) و بهترین جوانان در دیدن اسلام هستند (الحسن و الحسین سید شباب اهل الجنه) و آن‌ها چه کسانی هستند آن‌ها همان فرزندان تو حسن و حسین هستند.

 اما قرآن چند چیز را مبارک خطاب می‌کند که ما برای تبرک به 4 مورد اشاره می‌کنیم:

باران (فارسلنا من السماء ماء مبارکا)

باران بر زمین می‌بارد و به جامعه طراوت می‌بخشد، به بیابان‌های می‌بارد و تربوزها (هندوانه‌ها) و خربزهٔ گرمه (طالبی) و میوه‌ها را می‌رویاند. همین طور دعا زیر باران مستجاب می‌شود.

شهر مکه
بیابانی بی آب و علفی که الان میلیون‌ها زائر در منا و عرفات به خود می‌بیند.

قرآن
قرآن هم خود متبرک است که در مراسم عقد و ازدواج و سوگند خوردن روئسای جمهور و در شروع مراسم و بسیاری از مکان‌ها به عنوان تبرک قرائت می‌شود.

شب لیله القدر
(لیله القدر خیر من الف. شهر)
در وصف این شب می‌گویند اگر کسی در 82 سالگی این شب را درک کند ثواب 82 سال عبادت را دارد.
ما قرآن را در شب قدر نازل کردیم که مبارک است.

امام صادق (ع) می‌فرمایند: مادرم زهرا حقیقت شب قدر است که در واقع مبارک در مبارکه در مبارک است.

چرا روز ولادت ایشان روز زن یا مادر نامیده می‌شود؟
از باب مادر بهترین مادر و از باب زن و همسر نمونه بارز بهترین همسر است چرا که وقتی ایشان از حضرت علی می‌پرسند آیا از من راضی هستی یا نه علی (ع) گفت، 9 سال با هم زندگی کردیم و نشد یکبار از من خواسته‌ای داشته باشی و حضرت زهرا می‌فرمایند از پدرم شنیده‌ام که نکند از همسرت خواسته‌ای داشته باشی که او نتواند آن را بر آورده کند که نه در دنیا عاقبت بخیر می‌شوی نه در آخرت و سپس به امیر المومنین می‌گویند اگر از من رضایت دارید دست هایت را رو به آسمان بالا ببر و بگو من فاطمه را حلال می‌کنم.

علی (ع) می‌فرمایند: لطف تو یک لحظه از من دریغ نشد و تو حتی یک لحظه از من خواسته‌ای نداشتی.
 
آیا خانمی که 9 سال از همسر خود هیچ خواسته‌ای ندارد نمی‌تواند الگوی زنان عالم باشد پس ارزش‌های حضرت فاطمه زهرا (س) بسیار بیشتر است از صحبت هایی که ما می‌کنیم و شاید نامگذاری روز زن در روز میلاد آن حضرت کار بسیار شایسته‌ای باشد و شخصیت او می‌تواند الگوی مناسبی برای زنان عالم باشد.

  پربازدید ترین