• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

20 زن و کودک دیگر در حمله ائتلاف سعودی به یمن به خاک و خون کشیده شدند

20 زن و کودک دیگر در حمله ائتلاف سعودی به یمن به خاک و خون کشیده شدند

جدیدترین حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی به یمن، حدود بیست زن و کودک را به کام مرگ کشاند یا مجروح کرد.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی-آمریکایی، صبح روز (یکشنبه) پانزده بار به مناطق مختلف شهر «کشر» در استان «حجه» در شمال غرب یمن حمله کردند.

بر اساس گزارش وبگاه «انصارالله»، برآوردهای اولیه نشان می‌دهد تاکنون بیست زن و کودک در حملات به منازل غیرنظامی‌ها در این شهر کشته یا زخمی شده‌‌اند و عملیات جست‌وجو و پیدا کردن قربانیان از لابه‌لای آوار منازل تخریب شده ادامه دارد.

در ادامه این گزارش آمده، حملات به منطقه «طلان» در مرکز کشر منجر به تخریب پنج منزل شده است؛ جنگنده‌های ائتلاف خودروهای اورژانس را در این منطقه هدف قرار دادند و مانع از کمک‌رسانی به زخمی‌ها شدند.

ائتلاف سعودی جمعه گذشته نیز با حمله به شهر کشر دوازده عضو یک خانواده یمنی را کُشت یا زخمی کرد.

جدیدترین بررسی‌های سازمان ملل متحد از اوضاع یمن نشان می‌دهد که نزدیک به 100 غیرنظامی در سال 2018 در این کشور به طور هفتگی به علت درگیری‌های نظامی کشته یا مجروح شده‌اند. به نوشته وبگاه «العربی» آژانس پناهجویان سازمان ملل متحد در گزارش خود اعلام کرد تلفات غیر نظامیان در سال گذشته میلادی در یمن حدود پنج هزار نفر بوده است.

سکوت سازمان ها و محافل حقوق بشری در قبال جنایات جنگی و ضدبشری متجاوزین به یمن
زنان و کودکان بی گناه و بی پناه یمنی که پس از سالها تحمل قحطی و آثار فاجعه انسانی ایجاد شده در این کشور، هر روز با بیرحمانه ترین شکل ممکن، قربانی تسلیحات اهدایی و فروخته شده برخی کشورهای غربی به متجاوزین هستند، تا زنده اند صدای مظلومیت شان شنیده نمی شود اما آنان با مرگ مظلومانه خود سند شرمساری مدعیان دروغین حقوق بشر را برای همیشه تاریخ امضا می کنند. مدعیانی که نه تنها در برابر کشتار روزانه زنان و کودکان در یمن سکوت می کنند بلکه با فروش تسلیحات به متجاوزین، در این جنایات شریک اند.

  پربازدید ترین