• پنج شنبه, 30 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

پرده ای دیگر از جنایات آمریکا در سوریه

پرده ای دیگر از جنایات آمریکا در سوریه

 آمریکا و عناصر تروریستی وابسته به این گروه که در اطراف اردوگاه الرکبان حضور دارند، اجازه نمی‌دهند آوارگان سوری حاضر در این اردوگاه خارج شوند و به منازل خود بازگردند.

نیروهای آمریکایی حاضر در منطقه «التنف» اجازه خروج آوارگان سوری حاضر در اردوگاه «الرکبان» (در مرز سوریه و اردن) را نمی‌دهند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که ارتش سوریه مناطق بسیاری را پاکسازی کرده تا این آوارگان بتوانند بازگردند، ولی ممانعت آمریکا از خروج آنان، باعث شده است که وضعیت این اردوگاه خصوصا برای زنان و کودکان دشوارتر شود.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سه گورستان در منطقه مجاور این اردوگاه کشف کرده است که به گورستانی اضافه می‌شود که اخیرا پیدا شد و در آن 300 جنازه کشف گردید.

به گزارش سانا، آمریکا در راستای نقشه‌های خود در منطقه در تلاش است که وضعیت اردوگاه الرکبان را وخیم‌تر کند و به همین دلیل تضمین نمی‌دهد که امنیت مسیری را تأمین کند که کاروانها از منطقه التنف عبور می‌کنند و نیروهای آمریکایی و مزدوران وابسته به آنان در این منطقه حضور دارند.

هیئتهای هماهنگی سوریه و روسیه که وظیفه بازگشت آوارگان سوری را بر عهده دارند، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که «اقدامات غیر سازنده آمریکا می‌تواند باعث تعداد جدیدی از قربانیان شده و بر رنج و درد سوریهایی که به زور در منطقه اشغالی التنف، بازداشت هستند، بیافزاید».

این هیئتها نسبت به «وخامت اوضاع داخل اردوگاه با توجه به کمبود شدید مواد گرمایشی، دارو، آب، شیوع وبا به خاطر کمبود شدید آب شرب سالم» هشدار داده و تأکید کردند که از این آبها، «تروریستهای تحت حمایت واشنگتن به عنوان وسیله‌ای برای باجخواهی از ساکنان و تجارت با آنان استفاده می‌کنند».

در این بیانیه از سازمان ملل و آمریکا خواسته شده است که «به سرعت مواضع خود را در خصوص نیاز به وجود اردوگاه الرکبان بازبینی کنند» و اعلام شد که وضعیت فاجعه‌بار آوارگان در این اردوگاه، اتخاذ تدابیر لازم برای نجات آنان را ضروری می‌سازد تا بتوان آنان را به محل سکونت اصلی خود بازگرداند.

بنا بر این گزارش، در اردوگاه الرکبان به خاطر تروریسم، هزاران آواره سوری در وضعیت دشوار انسانی زندگی میکنند و با وضعیت وخیم بهداشتی، غذایی و آب دست به گریبان هستند. کما اینکه نیروهای آمریکایی و شبه‌نظامیان وابسته به آن، اجازه خروج این آوارگان را نمی‌دهند.

  پربازدید ترین