• پنج شنبه, 30 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رئیس جمهور غنی: عاملان قتل مهسا، شدیداً مجازات شوند

رئیس جمهور غنی: عاملان قتل مهسا، شدیداً مجازات شوند

محمداشرف غنی، رییس جمهور کشور، به نهادهای مسوول دستور داده است که عاملان قتل «مهسا» را در روشنایی قوانین نافذه کشور «شدیداً» مجازات کنند.

رییس جمهور غنی در صفحه رسمی فیسبوکش در این مورد نوشته است: «با آگاهی از رویداد المناک که در اثر آن مهسا، کودک خردسال، از سوی اختطاف‌چیان وحشی به شهادت رسید، شدیداً متاثر گردیدم.» او در ادامه نوشته است که چنین عمل‌کردهای «جنایت‌کارانه و وحشیانه» پذیرفتنی نیست.

رییس جمهور غنی تصریح کرده است: «به ارگان‌های ذی‌ربط هدایت دادم تا قضیه متذکره را به گونه جدی پی‌گیری نموده و عاملین این جنایت را در روشنایی قوانین نافذه کشور شدیداً مجازات نمایند.»

در همین حال، پولیس کابل از بازداشت دو آدم‌ربا به اتهام قتل یک دختر شش‌ساله در این شهر خبر داده است.

 این دو نفر یک دختر شش‌ساله به نام «مهسا» را به تاریخ نوزدهم حوت از مربوطات خیرخانه شهر کابل، ربوده‌ بودند.

ربایندگان از خانواده مهسا در بدل رهایی او، خواهان 300 هزار دالر امریکایی شده بودند.

نیروهای پولیس هنگامی که از این موضوع اطلاع یافتند، برای گرفتاری عاملان این آدم‌ربایی وارد عمل شدند، اما این آدم‌ربایان پیش از بازداشت، مهسای شش‌ساله را به شکل «فجیع» به قتل رسانده بودند.

آدم‌ربایان به جرم‌شان اعتراف کرده‌اند و اکنون در بازداشت به سر می‌برند.

او افزود که پولیس پس از تحقیقات لازم، پرونده آن‌ها را به نهادهای عدلی و قضایی کشور ارجاع خواهد داد.

از جانب دیگر، هم‌زمان با نشر خبر بازداشت این آدم‌ربایان، شماری از شهروندان کشور در شبکه‌های اجتماعی به ویژه فیسبوک خواهان تأمین عدالت و تعیین مجازات سنگین برای عاملان این رویداد شده‌اند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی به شکل گسترده عکس‌هایی از مهسای شش‌ساله را نشر و بازنشر می‌کنند و از مجریان قانون می‌خواهند که قاتلان او را به اشد مجازات محکوم کنند.

  پربازدید ترین