• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سرپرستان وزارت های دفاع و داخله به بلخ رسیدند

سرپرستان وزارت های دفاع و داخله به بلخ رسیدند

اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع ملی و مسعود اندرابی، سرپرست وزارت امور داخله برای پایان دادن به جنجال‌ها در پی معرفی شدن فرمانده جدید پولیس بلخ و گفت‌وگو با مقام‌ها و سیاسیون آن ولایت، دقایق پیش به شهر مزار شریف مرکز ولایت بلخ رسیدند.  

آقای خالد و اندرابی تا حال با اسحاق رهگذر، والی بلخ دیدار کرده است و انتظار می‌رود با عطامحمد نور، والی پیشین بلخ نیز ملاقات کنند.

وزارت دفاع ملی روز جمعه، بیست‌وچهارم حوت با نشر اعلامیه‌ای گفته است که آقای خالد و مسعود اندرابی، به بلخ رفته‌اند تا در باره رخ‌داد روز پنج‌شنبه،‌ بیست‌و‌سوم حوت با مقام‌ها و سیاسیون در بلخ دیدار و گفت‌وگو کنند.

این در حالی است که روز گذشته مخالفت‌ها بر سر معرفی عبدالرقیب مبارز، فرمانده جدید پولیس بلخ منجر به درگیری مسلحانه در شهر مزار شریف شد. با وجود مخالفت‌ها، مقاومت‌ها و درگیری مسلحانه، سرانجام آقای مبارز ناوقت روز گذشته به عنوان فرمانده پولیس ولایت بلخ معرفی و به کارش آغاز کرد.

وزارت امور داخله، عبدالرقیب مبارز را به ‌جای محمداکرام سامع، معرفی کرده‌است.

عبدالرقیب مبارز، شام روز چهارشنبه، بیست‌و‌دوم حوت به همراه هیأتی از وزارت داخله به ولایت بلخ رفت، اما با ممانعت مسلحانه محافظان فرماندهی پیشین پولیس ولایت بلخ روبه‌رو شد.

از جانب دیگر، نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت امور داخله به 8 صبح، گفته است که 25 تن از «افراد مسلح غیرمسوول» را که بالای نیروهای امنیتی شلیک می‌کردند، بازداشت شده‌اند.

سرطبیب شفاخانه عمومی بلخ به رسانه‌ها گفته است که از درگیری‌های روز گذشته، 18 زخمی شامل 10 پولیس، 8 غیر نظامی از جمله یک زن به این بیمارستان آورده شده‌اند.

شهر مزارشریف روز گذشته به حالت نیمه‌تعطیل درآمده بود و نگرانی‌های زیادی را برای باشندگان این ولایت خلق کرده بود.

عطامحمدنور، والی پیشین بلخ، پس از معرفی فرمانده جدید پولیس این ولایت، هشدار داده بود: «ارگ توطیه‌های تازه‌ای برای برهم‌زدن آرامش و‌ امنیت مردم روی دست گرفته است. ارگ از تفاهمی که اخیراً میان آن‌ها و بلخ صورت گرفته بود، دارد تخطی می‌کند و برنامه‌های شومی را در قبال مردم ما روی‌دست دارد.»، اما وزارت امور داخله با نشر خبرنامه‌ای گفته است که تغییر و تبدیل در حکومت و به خصوص در چارچوب نیروهای امنیتی به منظور بهبود وضعیت امنیتی یک اصل است، بنابر این تقرر قومندان امنیه جدید ربطی به مسایل سیاسی ندارد و بخشی از روند عادی حکومت‌داری است که جهت بهبود وضعیت در بلخ روی دست گرفته شده است.

  پربازدید ترین