• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دانش: آزادی بیان در مذاکرات صلح تضمین شود

دانش: آزادی بیان در مذاکرات صلح تضمین شود

معاون دوم رییس‌جمهور غنی در مراسم روز ملی خبرنگار تاکید کرده که آزادی بیان برای مردم افغانستان از اهمیت زیادی برخوردار است و حفاظت از این آزادی تنها در سایه نظم سیاسی و حقوقی مبتنی بر قانون اساسی موجود امکان‌پذیر است.

سرور دانش که امروز دوشنبه (27 حوت) در مراسم روز ملی خبرنگار در کابل سخن می‌گفت، افزود که خبرنگاران چشم و گوش و زبان یک جامعه و بلکه نماد آگاهی و دانایی و خرد جامعه هستند.

وی در ادامه تصریح کرد که در افغانستان هر زمان که اختناق، استبداد و سانسور حاکم بوده، نه از پیشرفت و ترقی خبری بوده، نه از صلح و آرامش اجتماعی، نه از رشد فکری و فرهنگی و نه از احترام به کرامت انسانی و حقوق بشری.

دانش همچنان گفته است: “به راستی این چه فضیلتی است که ما در سطح یک کشور 30 میلیونی مثل افغانستان، همه صداها را خفه کنیم و فقط یک صدا داشته باشیم و مانند زمان طالبان یک رادیو به نام شریعت و یک جریده به نام شریعت داشته باشیم”.

وی در ادامه با اشاره پروسه صلح افزوده است: حکومت و مردم افغانستان طرفدار صلحی است که در چارچوب نظم موجود قانون اساسی شکل بگیرد، زیرا در سایه این نظم سیاسی و حقوقی است که می‌توانیم از دستاوردهای 18 ساله و در رأس آن آزادی بیان حفاظت کنیم.

معاون دوم رییس‌جمهور در ادامه تاکید کرد که همه جوانب مذاکره صلح باید این تضمین را به مردم افغانستان بدهند که از آزادی بیان و رسانه‌های آزاد همچنان صیانت و حمایت خواهد شد.

  پربازدید ترین