• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دستور بازداشت پروین درانی صادر شد

دستور بازداشت پروین درانی صادر شد

وزارت امور داخله به پولیس کابل دستور داده است تا پروین درانی، عضو مجلس نمایندگان را طبق قانون بازداشت کند.

این عضو مجلس نمایندگان روز گذشته پس از آن‌که موتر حاملش توسط ماموران ایست‌ بازرسی پولیس در چهارراهی احمدشاه مسعود، از مربوطات حوزه دهم امنیتی شهر کابل برای تلاشی و پاک‌کاری فیلم سیاه شیشه موترش متوقف شد، با پولیس در‌گیر گردید.

ویدیویی که در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی از جریان این درگیری نشر شده است، نشان می‌دهد که پروین درانی یکی از سربازان پولیس را مورد لت‌وکوب و فحش قرار می‌دهد.

مسوولان در وزارت امور داخله می‌گویند که بر مبنای ماده 102 قانون اساسی، عملکرد پروین درانی «جرم مشهود» است و پولیس بدون در جریان قراردادن مجلس‌ نمایندگان، صلاحیت بازداشت او را دارد.

در همین حال، محمد‌مسعود اندرابی، سرپرست وزارت امور داخله، نیز با سربازی که از سوی پروین درانی مورد لت‌وکوب قرار گرفته بود، دیدار کرده است. این فرد محمد‌یاسین نام دارد و سرباز قطعه «01» کمربند شهری پولیس ملی کابل است.

سرپرست وزارت امور داخله این سرباز را فرزند «متعهد و با‌ افتخار» کشور توصیف کرده که وظیفه خود را در راستای تأمین امنیت و مصونیت شهروندان کابل به نیکی انجام داده است. او گفته است که مردم و وزارت امور داخله از این سرباز حمایت می‌کنند.

برخوردهای این نوع از سوی اعضای مجلس نمایندگان و زورمندان با سربازان پولیس هرچند که نخستین‌بار نیست، اما این بار به صورت گسترده با واکنش‌های منفی مردم روبه‌رو شده است. شماری از کاربران شبکه‌های اجتماعی از جمله کاربران فیس‌بوک، خواهان برخورد جدی با زورمندان و کسانی شده‌اند که به قوانین و مقررات پولیس بی‌احترامی می‌کنند.

  پربازدید ترین