• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

روند تثبیت هویت سفارت افغانستان برای مهاجرین دارای کارت آمایش مسدود است

روند تثبیت هویت سفارت افغانستان برای مهاجرین دارای کارت آمایش مسدود است

 مهاجرین دارای کارت آمایشی که می‌خواهند برای تثبیت هویت جهت طی مراحل اخذ گواهی‌نامه رانندگی به سفارت افغانستان در تهران یا سایر نمایندگی‌های قونسلی کشور مراجعه کنند، می‌بایست بدانند که فعلا روند تثبیت هویت برای این مهاجرین مسدود است.

رئیس پولیس اطلاعات و امنیت جمهوری اسلامی ایران روز گذشته(سه‌شنبه، 28 حوت) در مراسم قدردانی از «شهریاوران مهاجر»؛ کارگران افغانستانی شهرداری تهران، از حل مشکل صدور گواهی‌نامه رانندگی مهاجرین دارای کارت هویتی، با تأیید سفارت افغانستان و هم‌چنین زمینه‌سازی برای سفر مهاجرین به کشور و بازگشت دوباره به ایران خبر داد.

به گفته وی، مهاجرینی که سند هویتی دارند، اثبات هویت‌شان توسط سفارت صورت بگیرد و پس از آن، می‌توانند برای دریافت گواهی‌نامه اقدام کنند.

این در حالی است که بر اساس اطلاع سایت تثبیت هویت و پاسپورت سفارت افغانستان، ثبیت هویت برای مهاجرین دارای کارت آمایش برای فعلا مسدود می‌باشد.

در اطلاعیه صفحه اول سایت سامانه تثبیت هویت و پاسپورت ماشین‌خوان سفارت افغانستان در تهران آمده است: "به اطلاع مراجعین محترم رسانیده می‌شود که بنابر ظرفیت فعلی سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در تهران، نوبت تثبیت هویت و پاسپورت ماشین‌خوان صرفا برای دانشجویان و دارندگان پاسپورت دست‌نویس (غیر ماشین‌خوان) صادر می‌شود. اشخاصی که دارای کارت آمایش هستند تا اطلاع ثانوی نمی‌توانند نوبت تثبیت هویت دریافت کنند".

بر اساس این اطلاعیه سفارت افغانستان، مهاجرین دارای کارت آمایش، تا آغاز روند تثبیت هویت برای آن‌ها، نمی‌توانند اقدام به دریافت گواهی‌نامه رانندگی کنند.

پیش از این، سامانه تثبیت هویت و پاسپورت ماشین‌خوان به روی همه مهاجرین باز بود، اما این سفارت به دلیل ازدحام و درخواست‌های بیش از حد مردم و نیرو و ظرفیت کم برای پاسخ‌دهی، این روند را برای دارندگان کارت آمایش، موقت مسدود کرد.

بنابراین، مراجعه دارندگان کارت آمایش به سفارت افغانستان برای تثبیت هویت، در شرایط کنونی، موجب هدر رفتن وقت آن‌ها خواهد شد.

  پربازدید ترین