• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سفیر افغانستان در پاکستان برای «بحث بیشتر» به کابل فراخوانده شد

وزارت امور خارجه در اعلامیه‌یی گفته است که شکرالله عاطف مشعل، سفیر افغانستان در اسلام‌آباد را برای «بحث بیشتر» به کابل فراخوانده‌است. در این اعلامیه همچنین آمده است که این وزارت در اعتراض به گفته‌های پسین عمران‌خان، نخست وزیر پاکستان، معاون سفیر این کشور در کابل را احضار کرده و اعتراض شدید افغانستان را در این پیوند بیان کرده‌است.

عمران خان، ایجاد یک حکومت موقت در افغانستان را یک راه حل احتمالی برای پایان جنگ در افغانستان خوانده بود. او همچنین گفته بود که حکومت افغانستان با اصرار بر این‌که طالبان باید با حکومت گفت‌وگو کنند، روند صلح را با بن بست روبه‌رو کرده‌است.

این گفته‌های عمران‌خان با واکنش تند حکومت و سیاست‌گران در داخل افغانستان روبه‌رو شد و مقام‌های حکومت افغانستان چنین اظهارات را مداخله‌ی صریح در امور داخلی افغانستان و پشتیبانی از گروه طالبان خواندند.

در اعلامیه‌ی وزارت خارجه‌ آمده‌است که به معاون سفیر پاکستان گفته شده که این گفته‌ها «نمونه‌ی آشکار ازسیاست مداخله‌جویانه‌ی پاکستان و عدم احترام این کشور به حاکمیت و اراده‌ی ملی مردم افغانستان» است.

مجیب رحیمی، سخن‌گوی ریاست اجرایی نیز گفت که موضوع‌های داخلی افغانستان مربوط به تمام مردم افغانستان است و کشورهای دیگر حق مداخله در امور داخلی افغانستان را ندارند.

  پربازدید ترین