• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

جان بس: طالبان در مورد گفت وگوهای قطر تبلیغات سوء می کنند

جان بس: طالبان در مورد گفت وگوهای قطر تبلیغات سوء می کنند

جان بس سفیر آمریکا در افغانستان می‌گوید که طالبان در مورد گفت‌وگوهای صلح قطر اقدام به تبلیغات سوء و ارایۀ اطلاعات نادرست می‌کنند.

جان بس که با گروهی از خبرنگاران در سفارت آمریکا صحبت می‌کرد، می‌افزاید که هدف از گفت‌وگوهای صلح دوحه رسیدن به توافقی است که براساس آن درگیری‌ها پایان یافته، دست‌آوردهای 17 سال گذشتۀ افغانستان حفظ شده و جامعه به عقب برنگردد.

او می‌افزاید، زلمی خلیلزاد نمایندۀ ویژۀ آمریکا برای صلح افغانستان به عنوان یک سیاستمدار حرفه‌یی هدایت‌های رئیس جمهور و وزیر خارجۀ آمریکا را اجرا می‌کند.  

جان بس می‌گوید که هدف طالبان از این تبلیغات سوء انحراف افکار عمومی از شکست سنگین‌شان در برابر نیروهای امنیتی افغانستان است.

سفیر آمریکا می‌افزاید، اگر آن‌ها به جنگ ادامه دهند بیشتر از این خواهند باخت و خونریزی نیز ادامه خواهد یافت. به همین دلیل ما باور داریم که رسیدن به توافق صلح، رنج مردم افغانستان را کمتر خواهد کرد.

او می‌گوید که گفت‌وگوهای نمایندگان آمریکا با طالبان در دوحه به معنای جایگزینی گفت‌وگوهای حکومت و مردم افغانستان با طالبان نیست. به گفتۀ او گفت‌وگوها روی موضوعات مختلف با طالبان به عهدۀ نمایندگان همه جانبۀ افغانستان است. «ما با طالبان تنها در مورد دو موضوع به هم پیوسته که به گونۀ مستقیم روی نیروهای نظامی و سیاست‌های آمریکا تاثیر می‌گذارد، صحبت می‌کنیم.»

  پربازدید ترین