• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مسکو: ترامپ قبل از درخواست از روسیه برای خروج از ونزوئلا به وعده خود درباره سوریه عمل کند

مسکو: ترامپ قبل از درخواست از روسیه برای خروج از ونزوئلا به وعده خود درباره سوریه عمل کند

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که رئیس جمهور آمریکا پیش از آنکه از روسیه بخواهد تا نیروهای خود را از ونزوئلا خارج کند به وعده خود درباره خروج نیروهای آمریکایی از سوریه عمل کند.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه عصر چهارشنبه در واکنش به تهدید ترامپ علیه مسکو برای خارج کردن نیروهای روسی از ونزوئلا گفت: ترامپ پیشتر تاکید کرده بود که نیروهایش را از سوریه خارج خواهد کرد و یک ماه کامل از این وعده ترامپ گذشته است اما آیا نیروهای آمریکایی از سوریه خارج شدند یا نه؟

وی افزود: به ترامپ توصیه می‌کنم پیش از آنکه تلاش کند تا سرنوشت دیگر کشورها را تعیین کند، به وعده‌هایی که به جامعه بین‌الملل داده عمل کند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در دیدار با «فابیانا روزالز» همسر «خوان گوایدو» رهبر مخالفان ونزوئلا و در جمع خبرنگاران با تهدید مسکو گفت که تمامی گزینه‌ها برای خارج کردن روسیه از ونزوئلا مطرح است.

شنبه گذشته دو هواپیمای نیروی هوایی روسیه که حامل یک مقام وزارت دفاع و 100 نظامی این کشور بوده‌اند وارد ونزوئلا شد.

دولت آمریکا در هفته‌های اخیر بعد از حمایت از خوان گوایدو بارها این کشور را به اقدام نظامی تهدید کرده است.

گوایدو ژانویه سال جاری میلادی، در حالی که چند ماه از پیروزی «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2018 می‌گذشت خودش را رئیس‌جمهور موقت این کشور خواند.

 مقام‌های دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بعد از آنکه گوایدو خودش را رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا معرفی کرد او را به عنوان رئیس‌ دولت در این کشور آمریکای لاتین به رسمیت شناختند.

  پربازدید ترین