• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

جاری شدن سیلاب های شدید در کشور جان 25 نفر را گرفت

جاری شدن سیلاب های شدید در کشور جان 25 نفر را گرفت

بارش باران‌های شدید و جاری شدن سیلاب در شماری از ولایت های شمالی کشور، خسارت‌های مالی و جانی فراوانی به جا گذاشته است.

جیلانی فرهاد، سخن‌گوی والی هرات می‌گوید که در نتیجه جاری شدن سیلاب از روز پنج‌شنبه هفته قبل به این طرف در شماری از ولسوالی های این ولایت، 9 تن جان باخته اند و 4 تن دیگر نیز زخمی شده اند.

از سوی هم، جمشید شهابی سخن‌گوی والی بادغیس می‌گوید که جاری شدن سیلاب در چندین ولسوالی این ولایت، بر علاوه‌ی خسارت های سنگین مالی که برجا گذاشته، جان هفت تن را نیز گرفته است.

او افزود که در نتیجه جاری شدن این سیلاب 2 تن مفقود شده اند و 5 تن دیگر زخم برداشته اند.

جاوید بیدار، سخن‌گوی والی فاریاب نیز می گوید که سیلاب های اخیر در این ولایت، جان بیش از 10 تن به شمول کودکان را گرفته است و 25 تن دیگر را نیز زخمی کرده است. او افزود که 2 نفر دیگر نیز مفقود شده اند.

از سوی هم، جاری شدن سیلاب در این ولایت ها، هزاران خانه و صدها جریب زمین را تخریب کرده و هم چنان جان صدها راس مواشی را نیز گرفته است.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی، بارندگی و جاری شدن سیلاب در 19 ولایت افغانستان از اواسط ماه حوت سال قبل تا کنون جان بیش از 100 تن را گرفته است.

هم‌چنان این سیلاب سبب زخمی شدن 137 تن گردیده و خسارت های مالی فراوانی نیز برجا گذاشته است.

از سوی هم، نیروهای پولیس و ارتش در جریان بارندگی و سیلاب های اخیر در ولایت های افغانستان، به کمک مردم شتافته اند و سبب جلوگیری از تلفات بیشتر انسانی شده اند.

مسئولان اداره رسیدگی به حوادث طبیعی می‌گویند که بارندگی‌های زمستان سال قبل در دست‌کم سی سال گذشته بی پیشینه بوده است.

  پربازدید ترین