• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

افشاگری زنان فعال سعودی درباره شکنجه های هولناک در زندان های عربستان

 افشاگری زنان فعال سعودی درباره شکنجه های هولناک در زندان های عربستان

 رسانه ها از حضور در دومین جلسه محاکمه زنان فعال سعودی در دادگاه جنایی این کشور منع شدند.

زنان فعال سعودی – که در زندان به سر برده اند - در دومین جلسه از محاکمه خود دست به افشاگری زده و گفتند که در تمام مدت بیش از 9 ماه که در زندان به سر برده اند شکنجه شده اند آنها گفتند که در زمان بازجویی مورد شکنجه و تعرض قرار گرفته اند.

در این جلسه که – به رغم درخواست ها - بدون حضور روزنامه نگاران، وکلا و خبرگزاری ها و دیپلمات ها برگزار شد، 11 تن از فعالان سعودی حقوق بشر از جمله "لجین الهذلول"، یک استاد دانشگاه به نام هتون الفاسی و یک وبلاگ نویس به نام ایمان النجفان و استاد دانشگاه هفتاد ساله به نام عزیزه یوسف محاکمه شدند.

این زندانیان به محض ملاقات خانواده هایشان، با گریه گفتند که در حین بازجویی، بازجوها به آنها شوک الکتریکی داده و شلاقشان زده و مورد تعرض قرار داده اند.

یکی از این زندانیان به قاضی گفت: چند نفر نقابدار در واپسین ساعت های شب در جده او را دستگیر کرده و به مکانی نامعلوم بردند. آنها در آنجا تعدادی زن را مورد شکنجه قرار داده و شلاق زده و در معرض شوک الکتریکی قرار داده و آنها را مجبور کردند که در روز روشن در ماه رمضان افطار کنند. همچنین آنها را به مرگ و حمله تهدید کرده اند. همین رفتارها باعث شد که یکی از زن ها بارها به فکر خودکشی بیفتد.

"ولید الهذلول"، برادر یکی از متهمان، در پاسخ به ادعای دادستان که سخنان متهمان را دروغ خوانده بود گفت که این دادستان است که باید در این دادگاه محاکمه شود نه خواهر من. وی دادگاه را متهم کرد که فرصت کافی برای دفاع در اختیار خواهرش قرار نداده است.

بیش از 36 کشور از جمله کانادا، استرالیا و کشورهای اتحادیه اروپا، خواستار آزادی زنان فعال زندانی سعودی شده اند. 9 نفر از سناتورهای برجسته آمریکایی هفته گذشته در بیانیه علنی از ملک سلمان خواستند هر چه زودتر فعالان زندانی از جمله زنانی را که در حال حاضر محاکمه می شوند، آزاد کند.

  پربازدید ترین