• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دوستم: اگر به من فرصت داده شود طالبان را در شش ماه از شمال پاک می کنم

دوستم: اگر به من فرصت داده شود طالبان را در شش ماه از شمال پاک می کنم

معاون نخست رئیس‌جمهور غنی امروز در میان هوادارانش در بلخ سخنرانی می‌کرد، گفت که اگر به او اجازه داده شود، طالبان را در شش ماه از شمال پاک خواهد کرد.

جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری که امروز به ولایت بلخ سفر کرده است، در میان هوادارانش در مزار شریف تاکید کرد که به دلیل جریان داشتن مذاکرات صلح، جنگ در سال جاری افزایش پیدا خواهد کرد.

دوستم اظهار داشت: «ما مطمئن هستیم جنگ 40 ساله به پایان می‌رسد ولی به دلیل جریان مذاکرات، جنگ‌ها در سال جاری بیشتر می‌شود؛ اگر مذاکره صلح با طالبان نتیجه ندهد ما به ایستادگی خود ادامه می‌دهیم، اگر وضعیت خراب شد این چپن ما کفن ما هم خواهد شد».

وی ادعا کرد که اگر دولت صلاحیت کامل عملیات نظامی را بدهد، ظرف شش ماه بخش‌های شمال و شمال شرق کشور را از وجود طالبان پاکسازی خواهد کرد.

معاون اول ریاست جمهوری با اشاره به تشکیل شورای عالی مشورتی صلح گفت: شخصیت‌های مطرح در این شورا حضور دارند، از قشر سیاسی، جامعه مدنی و خواهران؛ به همین خاطر به خانم‌ها می‌گویم که نگران نباشید و حقوق آنان حفظ خواهد بود.

وی همچنین در مورد انتخابات آینده ریاست جمهوری نیز تاکید کرد که در هر تصمیم نظامی و سیاسی‌اش برنده بوده و این بار نیز در انتخابات آینده برنده خواهد شد.

جنرال دوستم گفت: «کرزی را ما در انتخابات برنده ساختیم؛ برخی کشورها نمی‌خواستند برنده شود ولی وقتی ما به میدان آمدیم وضعیت در 24 ساعت تغییر کرد؛ حالا می‌بینیم که در انتخابات آینده ریاست جمهوری چه کسی برنده می‌شود».

جنرال عبدالرشید دوستم که در یک سفر بیرونی به سر می‌برد، امروز دوباره به افغانستان برگشت. او پس از چاشت امروز که در میان هوادارانش در بلخ سخنرانی می‌کرد، گفت که اگر دولت صلاحیت کامل عملیات نظامی را بدهد، ظرف شش ماه بخش‌های شمال و شمال شرق افغانستان را از وجود طالبان پاکسازی خواهد کرد.

  پربازدید ترین