• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

واشینگتن با بمباردمان افغانستان نمی تواند مشکلات سیاسی افغانستان را حل کند

واشینگتن با بمباردمان افغانستان نمی تواند مشکلات سیاسی افغانستان را حل کند

یک رسانه امریکایی نوشت: واشینگتن با بمباردمان افغانستان نمی‌تواند مشکلات سیاسی افغانستان را حل کند و امریکا باید با درک این مهم نیروهای خود را از افغانستان خارج کند.

رسانه امریکایی دیفنس وان در مطلبی نوشت که افزایش شدید حملات هوایی امریکا در افغانستان که از سال گذشته آغاز شد، کشور را به برقراری صلح نزدیک‌تر نکرده است و در مقابل تلفات نیروهای امنیتی افغان و ملکیان کشور در بالاترین سطح قرار دارد.

این رسانه با اشاره به تلفات ملکیان افغان در نتیجه حملات هوایی امریکا نیز نوشت که با این حال تلفات نیروهای امنیتی افغان به دلیل تکان دهنده بودن آن مخفی نگه داشته می‌شود اما به گزارش نیویارک تایمز این میزان بطور میانگین روزانه بین 30 تا 40 نظامی است.

در ادامه گزارش آمده است: با توجه به شرایط موجود واضح است که رویکرد واشینگتن در افغانستان کارآمد نیست و پس از نزدیک دو دهه جنگ وملت‌سازی باید همانقدر واضح باشد که امکان موفقت این رویکرد وجود ندارد و مشکل مربوط به چگونگی اجرای این راهبردها نیست.

دیفنس وان می‌افزاید: واشینگتن با بمباردمان افغانستان نمی‌تواند مشکلات سیاسی افغانستان را حل کند و امریکا باید با درک این مهم نیروهای خود را از افغانستان خارج کند.

براساس این گزارش، بیشتر امریکایی‌ها از خروج کامل نظامیان این کشور از افغانستان حمایت می‌کنند.

  پربازدید ترین