• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

بلندی های جولان متعلق به سوریه است و هیچ ربطی به رژیم اسرائیل ندارد

بلندی های جولان متعلق به سوریه است و هیچ ربطی به رژیم اسرائیل ندارد

اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا مبنی بر اینکه بلندی های جولان متعلق به رژیم صهیونیستی است، کاملاً خلاف قوانین بین المللی و محکوم است

دبیر کل حزب رفاه ملی افغانستان تاکید کرد: اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا مبنی بر اینکه بلندی های جولان متعلق به رژیم صهیونیستی است، کاملاً خلاف قوانین بین المللی و محکوم است.

محمد حسن جعفری در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: طرح چنین مسایلی نزاع بین پیروان ادیان مختلف را دامن می زند و باید از آن جلوگیری شود.

وی افزود: امریکایی ها همواره از رژیم نژادپرست صهیونیستی حمایت کرده اند اما اقدامات و اظهارات حمایت گرانه دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا از رژیم صهیونیستی از سوی تمام مسلمانان محکوم است.

به گفته این فعال سیاسی کشور دونالد ترامپ در گذشته برای انتقال سفارت امریکا برای رژیم صهیونیستی از تلاویو به بیت المقدس اقدام کرد و اکنون هم با این اظهارات وی تردیدی در مورد صهیونیست بودن وی و اینکه از سرسخت ترین حامیان رژیم صهیونیستی است، باقی نمی ماند.

جعفری عنوان کرد: ترامپ به دنبال ایجاد یک نزاع با جمعیت میلیاردی مسلمانان است. اما مسلمانان ضمن محکوم کردن این اقدام دولت امریکا و شخص دونالد ترامپ هشدار می دهند که او برای خود مشکل خلق نکند و از چنین اظهاراتی پرهیز کند زیرا بلندی های جولان متعلق به سوریه است و هیچ ربطی به رژیم غاصب اسرائیل ندارد.

این کارشناس سیاسی گفت: اظهارات ترامپ مبنی بر اینکه بلندی های جولان مربوط به رژیم اسرائیل است هیچ وجهه قانونی ندارد و خلاف تمام کنوانسیون ها و قوانین بین المللی است. اکنون از محبوبیت ترامپ در امریکا کاسته شده و مردم امریکا بیش از آنکه وی را یک سیاستمدار بدانند فردی تجارت پیشه و ناآگاه به مسایل سیاسی می دانند، او هم هر روز به یک مساله و اختلاف دامن می زند، زمانی بحث مهاجران غیرقانونی را مطرح می کند، زمانی جلوگیری از مهاجرت مسلمانان به امریکا، زمانی انتقال سفارت از تلاویو به بیت المقدس و زمانی مساله بلندی های جولان و امثال آن را مطرح می کند.

به گفته جعفری چنین اظهاراتی کاملاً غیر قانونی و خلاف معیارهای بین المللی است و نوعی طمع ورزی برای رژیم اسرائیل ایجاد می کند اما سازمان ملل متحد باید از حیثیت خود دفاع کرده و نگذارد که ترامپ هویت و حیثیت این سازمان را زیر پا کند.

دبیر کل حزب رفاه ملی افغانستان اظهار کرد: مسلمانان، کشورها و سازمان های اسلامی هم باید این اقدامات و اظهارات ترامپ را شدیداً محکوم کنند، چگونه است که عربستان سعودی که داعیه حمایت از فلسطین و مسلمانان را دارد در برابر چنین اظهارات و اقداماتی علیه فلسطین سکوت اختیار کرده و چرا کشورهای اسلامی دیگر مانند پاکستان سکوت کرده اند. در حالیکه مسلمانان باید همه بصورت یکپارچه، یکدل و یکصدا در این زمینه حرکت کنند و نگذارند که عزت شان خدشه دار شود.

وی اضافه کرد: بهتر است مقامات امریکایی به مشکلات داخلی و مردم خود رسیدگی کنند تا اینکه به اختلافات بین المللی دامن بزنند و بدانند که مسلمانان هیچ گاه رژیم غاصب اسرائیل را به رسمیت نخواهند شناخت.

  پربازدید ترین