• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

واکنش قطر به حمله اخیر طالبان به کاروان جنرال دوستم در شمال افغانستان

وزارت خارجه قطر حمله طالبان مسلح به کاروان جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان را که باعث کشته و زخمی شدن 10 تن از نگهبانان جنرال دوستم شد، به شدت محکوم میکند.

در اعلامیهٔ که از سوی وزارت خارجه قطر به نشر رسیده، آمده است که حکومت قطر هرگونه خشونت و هراس افگنی را بدون در نظر داشت انگیزه و علل آن، رد میکند.

اعلامیه می افزاید که حکومت قطر سو قصد به جان معاون اول ریاست جمهوری افغانستان را یک عمل مجرمانه و غیرقابل قبول می پندارد و بر اهمیت دستگیری عاملان این رویداد تاکید می ورزد.

در عین حال ارتش ملی افغانستان در شمال کشور میگوید، 11 جنگجوی طالب بشمول یک فرمانده این گروه در نبرد با نگهبانان جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری کشته و زخمی شده اند.

در اعلامیهٔ که ازسوی قول اردوی 209 شاهین به نشر رسیده آمده است: ”حوالی ساعت 5:00 بعدازظهر دیروز هراس افگنان طالب جهت هدف قراردادن کاروان معاون اول ریاست جمهوری درقریه جات علم خیل ، مرگین تپه ، شرشرک ، خان آباد ، سلیمان خیل ، جوی اوزبیک ، تیمورک وچوبه ولسوالی چهاربولک ولایت بلخ کمین افراز نموده بودند، که خوشبختانه با رسیدن کوماندوها ونیروهای شامل عملیات ولید 40 درساحه یک سرگروپ کلیدی شان بنام زلمی مشهوربه سنگری همراه با 3 تن از افرادش کشته و 7 تن دیگر شان زخمی گردیدند. “

  پربازدید ترین