• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

طوفان کم سابقه در نپال؛ 25 نفر کشته و 400 تن زخمی شدند

طوفان کم سابقه در نپال؛ 25 نفر کشته و 400 تن زخمی شدند

نخست‌وزیر نپال از کشته شدن 25 نفر و زخمی شدن حدود 400 نفر دیگر در نتیجه باران‌های سیل‌آسا و طوفان‌های سهمگین در این کشور خبر داد.

طوفان سهمگین همراه با بارندگی‌های شدید، روز گذشته (دیروز)، نپال را درنوردید که در نتیجه آن دستکم 25 نفر جان خود را از دست دادند و 400 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

«کادگا پراساد اولی» نخست‌وزیر نپال در یک پیام توییتری درباره باران‌های سیل‌آسا نوشت: «تاکنون، 25 نفر کشته و حدود 400 نفر نیز زخمی شده‌اند».

نخست‌وزیر این کشور آسیای شرقی تصریح کرد که احتمالاً این طوفان‌های قدرتمند، خرابی‌ها‌ی شدیدی را در مناطق «بارا» و «پارسا» واقع در جنوب «کاتماندو» پایتخت نپال برجای گذارد.
 
وی ادامه داد که 9 بالگرد با قابلیت دید در شب به حالت آماده‌باش درآمده است تا به محض مساعد شدن شرایط جوی، در عملیات امدادرسانی کمک کنند.

بنا به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از مقامات نپال، عملیات نجات در مناطق آسیب‌دیده در دست اجرا است.

شبکه «الجزیره» نیز در این خصوص گزارش کرد که امدادرسان‌ها در تلاش برای رسیدن به روستاهای جنوب نپال هستند که به دنبال بارندگی‌های شدید، دسترسی به آنها با مشکل مواجه شده است.

پلیس نپال گفته است که برخی از قربانیان این حادثه بر اثر فروریختن دیوارهای خانه‌هایشان و دیگر آوارها، جان خود را از دست داده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که شدت باد و باران به قدری بالا است که رانندگان، کنترل خودروهای خود را از دست داده‌اند و مسافران یک اتوبوس نیز بعد از واژگون شدن این وسیله نقلیه در میان بزرگراه جان خود را از دست دادند.

الجزیره گزارش کرده است که تندبادها در اغلب موارد در فصل بهار و فواصل آوریل و می، نپال را هدف قرار می‌دهند اما کارشناسان می‌گویند که فاجعه یکشنبه شب نپال به طور غیرعادی شدید بوده است.

  پربازدید ترین