• شنبه, 08 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

جواز فعالیت یک بانک پاکستانی در افغانستان لغو شد

جواز فعالیت یک بانک پاکستانی در افغانستان لغو شد

بانک مرکزی روز دوشنبه اول آوریل تایید کرد که جواز فعالیت یک بانک پاکستانی به نام «حبیب بانک» را در کشور لغو کرده است.

ایمل هاشور، سخنگوی بانک مرکزی افغانستان گفت، شورای عالی بانک مرکزی اخیراً فیصله کرده است که جواز فعالیت حبیب بانک را در افغانستان لغو کند.

هاشور افزود که این فیصله بنا بر دو دلیل عمده اتخاذ شده است. او عدم رعایت «قوانین و دساتیر» بانک مرکزی از سوی حبیب بانک و نقش ضعیف این بانک در توسعه اقتصادی افغانستان را دو دلیلی برشمرد که بر‌اساس آن‌ها شورای عالی بانک مرکزی به لغو جواز کار حبیب بانک تصمیم گرفته است.

او علاوه کرد، حبیب بانک از نزدیک به 15 سال به این سو در افغانستان فعالیت می‌کرد که افزون بر عدم رعایت قوانین و مقررات بانک مرکزی، نقشش در توسعه اقتصادی  کشور «صفر» بود.

سخنگوی بانک مرکزی کشورمان تاکید کرد: «اگر مبالغه نشود، حبیب بانک یک هزار افغانی هم به متشبثان کشور قرضه نداده است».
او در مورد کسانی که در این بانک حساب پس‌انداز دارند و یا مشتری این بانک هستند، گفت که براساس یک برنامه سه ماهه که به حبیب بانک تحویل داده شده است، در ظرف سه ماه تمام حساباتی که مربوط به مردم و مشتریان این بانک می‌شود، تصفیه خواهد شد.

قابل ذکر است که شاخه حبیب بانک در سال 2004 میلادی در افغانستان به فعالیت آغاز کرد. مسئولان بانک مرکزی می‌گویند، این بانک در توسعه اقتصادی افغانستان نقشی را که بانک مرکزی انتظار داشت، ایفا نکرده است، به همین دلیل جواز فعالیت‌اش لغو شده است.

  پربازدید ترین