• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ولسوالی ارغنج خواه از طالبان پس گرفته شد

ولسوالی ارغنج خواه از طالبان پس گرفته شد

مقام‌ها در وزارت دفاع ملی و مسوولان محلی بدخشان از تصرف دوباره ولسوالی ارغنج‌خواه این ولایت خبر داده‌اند. این ولسوالی در پی حمله طالبان در اوایل هفته جاری به تصرف جنگ‌جویان این گروه درآمده بود.

قیس منگل، سخنگوی وزارت دفاع ملی گفت که نیروهای امنیتی بامداد روز سه‌شنبه 13 حمل، کنترل کامل ولسولی ارغنج‌خواه را به دست گرفته‌ و جنگ‌جویان گروه طالبان را از این ولسوالی بیرون رانده‌اند. او افزود که در جریان عملیات نیروهای امنیتی در ولسوالی ارغنج‌خواه، 14 عضو گروه طالبان به شمول مولوی حلیم، ولسوالی نام‌نهاد این گروه برای ولسوالی ارغنج‌خواه، کشته شده‌ و هم‌چنان 7 شورشی دیگر زخم برداشته‌اند.

نیک‌محمد نظری، سخنگوی والی بدخشان نیز با تأیید این خبر گفت: آقای نظری افزود که «عملیات گسترده» و مشترک نیروهای امنیتی روز گذشته برای بازپس‌گیری ولسوالی ارغنج‌خواه آغاز شده بود و در جریان این عملیات «تلفات سنگین» به گروه طالبان وارد شده است که در این میان شماری از فرماندهان و طراحان جنگ ولسوالی ارغنج‌خواه نیز شامل‌اند. او افزود که جنگ‌جویان گروه طالبان پس از تلفات سنگین ولسوالی ارغنج‌خواه را ترک کرده‌‌اند.

فرحناز پامیری، عضو شورای ولایتی بدخشان اما می‌گوید که درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی و  گروه طالبان جریان دارد و تاکنون این ولسوالی به صورت کامل تصفیه نشده است.

گروه طالبان پنج‌شنبه‌شب هفته گذشته (8 حمل) از چند جهت بر ولسوالی ارغنج‌‎خواه ولایت بدخشان حمله کردند. پس از نزدیک به بیست ساعت مقاومت نیروهای امنیتی در برابر گروه طالبان، سرانجام این ولسوالی به دست گروه طالبان سقوط کرد. هرچند مقام‌ها در وزارت داخله و اداره محلی ولایت بدخشان آن را عقب‌نشینی تأکتیکی عنوان کردند، اما اعضای شورای ولایتی بدخشان روز شنبه، 10 حمل، در یک نشست خبری اعلام کردند که ولسوالی ارغنج‌خواه به صورت مکمل به دست طالبان سقوط کرده است.

  پربازدید ترین