• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

عملکرد مسلمانان امروز؛ عزت و شکوه را به دشمنان اسلام هدیه داد

عملکرد مسلمانان امروز؛ عزت و شکوه را به دشمنان اسلام هدیه داد

بسم الله الرحمن الرحیم
ضمن عرض تبریک بعثت افضل انبیا وخاتم رسالت حضرت محمد ابن عبد الله (صلی الله علیه و آله)  و با کسب اجازه از محضر مبارک امام عصر عج الله تعالی فرجه الشربف نکات را بعنوان درد دل از فراز و فرود مسلمانان بیان میکنیم از آنجایی که این مطلب یک دلنوشته است امیدوارم کسی آزرده خاطر نگردد ان شاء الله.

سالها بود که از بعثت انبیا (علیهم السلام) مى گذشت خلأ نبوت و فطرت  رسالت باعث شده بود که  هر قوم و قبیله اى با عقیده هاى مختلف خود زندگى مى کردند و در حجاز و مکه آن روز بت پرستی به اوج رسیده بود بت سنگى ، فلزى ، چوبى ، و گاهى از جنس ‍ خرما ساخته و پرستش می شد. دختران را زنده به گور مى کردند. اکثر قبایل در حال جنگ و خونریزى بودند. دنیا غرق در گمراهى و ضلالت بود. تا اینکه چهل سال از ولادت با سعادت اشرف مخلوقات و سرور کائنات حضرت محمد بن عبدالله (صلى الله علیه و آله) گذشت . خداوند آن حضرت را در 27 رجب برای هدایت، عزت و شوکت بشریت به رسالت مبعوث فرمود، و جبرئیل بر آن حضرت نازل شد وحى الهى را با آداب و مراسمى مخصوص به آن حضرت رسانید که در کتب روایى با سندهاى مختلف ذکر شده است.

طبق برخی روایات هنگامى که آن حضرت از کوه حرا بر مى گشتند انوار جلال و عظمت ایشان را فرا گرفته بود، بحدى  که هیچکس را یاراى آن نبود که به آن حضرت نظر کند. از کنار هر درخت و گیاه و سنگ که مى گذشت در برابر آن حضرت خم مى شدند و به زبان فصیح مى گفتند: «السلام علیک یا نبى الله ، السلام علیک یا رسول الله».
 
هنگامى که آن حضرت داخل خانه حضرت خدیجه (علیها السلام) شدند، از شعاع انوار جمال آن حضرت خانه منور شد. خدیجه (علیها السلام ) عرض کرد: اى محمد، این چه نور است که از شما مشاهده مى کنم؟ آن حضرت فرمودند: این نور نبوت است. سپس خطاب به حضرت خدیجه (علیها السلام) فرمودند: بگو: لا اله الا الله محمد رسول الله. خدیجه (علیها السلام ) عرض کرد: سالهاست من پیامبرى شما را مى دانم. سپس به وحدانیت خداوند متعال و رسالت پیامبر (صلى الله علیه و آله) شهادت داد.
در این هنگام آن حضرت فرمودند: «اى خدیجه ، احساس سرما مى کنم . جامه اى بر من بپوشان». حضرت جامعه بر خود کشید و خوابید. از جانب حقتعالى ندا رسید: «یا ایها المدثر، قم فانذر و ربک فکبر...»؛ اى جامه به خود پیچیده، بر خیز و بترسان مردم را از عذاب پروردگار خود، و تکبیر بگو و پروردگارت را به بزرگى یاد کن  آن حضرت برخاست و انگشت مبارک در گوش خود گذاشت و فرمود: «الله اکبر، الله اکبر» پس صداى آن حضرت به همه موجودات عالم رسید، و همه با او موافقت کردند.

پیامبر (صلى الله علیه و آله) سه سال پنهانى مردم را به خداى یکتا دعوت مى فرمود، و پس از سه سال جبرئیل آمد و عرض کرد: خداوند متعال امر فرموده که دعوت خویش را آشکار فرمایى . سپس آن حضرت از کوه صفا بالا رفتند و مردم را انذار فرمودند و دعوت خود را علنى نمودند پس از سالها رنج و مشقت دین اسلام با فداکاریهای یاران پیامبر رشد کرد و خیلی از امپراتوریها را در نوردید مسلمانان  به عزت و سر فرازی رسیدند امت واحده شکل گرفت مدینه فاضله طراحی شد ملت دور از تمدن و آرامش به یک امنبت و آرامش باور نکردنی دست پیدا کردند مسلمانان برادر  هم دیگر شدند همانهای که تا دیروز دشمن هم بودن دشمن دیرین و سر سخت پیامبر یعنی یهود که در کمین نشسته بود این عظمت را تحمل نمی‌توانست لذا  تلاشهای بسیاری کرد و در زمان حیات پیامبر جبهه ی منافقین را شکل داد و بعد از رحلت ختم مرتبت موفق شدند اختلافات عظیم را بوجود بیاورند ضعف ایمان برخی مسلمان نماهای منافق و دل باخته زور زر به خواسته های یهود کمک کرد  تا اینکه ایه شریفه «لیظهره علی الدین کله» با تاخیر تفسیر شود و مسلمانان بعد از اوج عزت و شکوه بخاری و ذلت تنزل پیدا کنند و امروز مسلمان در سرا سر عالم سر افکنده است از بالا ترین ذلت مسلمانان همین بس که  با دستور یهود خون هم دیگر را می ریزند به مال و ناموس هم رحم نمیکنند زحمات پیامبر شان را هدر دادند و معجزه ی جاوید رسول شان یعی قرآن را ضایع کردند بدستوراتش عمل نکردند بر خلاف دستور صریح قرآن که مومنان را برادر میداند مسلمانان با هم دشمنند قران عزت را از آن مومنان اعلام میکند اما با عملکر مسلمانان امروز؛ عزت مال دشمنان اسلام شده مسلمانان بی‌عزت هستند تلاشهای دلسوزان امت واحده از ائمه هدا گرفته تا خلفا و علما ربانی بجای نرسیده اند روز بروز مسلمانان بی‌عزت‌تر میشوند بطور که امید اصلاح امت از میان رفته فقط تلاش دلسوختگان برای فراهم کردن ظهور است و منتظران با این انرژی مثبت در حال حرکت هستند ان شا الله با ظهور بقیت الله ارواحنا فدا عزت از دست رفته مسلمانان بر گردد و دین اسلام بر تمام ادیان چیره گردد.

و این مبعث منتهی به ظهور حجت گردد ان شاء الله.
شیخ حسین رحیمی
27 رجب 1440

  پربازدید ترین