• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اوج فضاحت و رسوایی در وزارت دفاع مثلا ملی!

اوج فضاحت و رسوایی در وزارت دفاع مثلا ملی!

اینک لیست جدیدترین تعیینات در وزارت دفاع ملی را به حضور همه ملت افغانستان و رهبران سیاسی کشور تقدیم می کنیم و از محمداشرف غنی و پشتونیست های جوانی که از خارج آمده، درس خوانده و دنیا را دیده اند و این فاجعه را در دستگاه های امنیتی کشور رقم زده اند می پرسیم:
1 - آیا افعانستان را با این نگاه و شیوه مدیریتی می توانید به یک کشور امن و آرام و دارای همبستگی و ثبات ملی تبدیل کنید؟

2- آیا با این تعیینات ستمگرانه و قوم پرستانه و تمامیت خواهانه کسی به شما باور و اعتماد خواهد کرد که در پی یک کشور امن و آرام و آباد و مستقل هستید؟ واقعا شما دارای اندک ترین حس ملی هستید؟

3- کجای این تعیینات با قرآن که بر عدالت تاکید می کند، با قانون اساسی که بازهم بر اجرای عدالت و شایسته سالاری و نفی تبعیض میان اتباع افغانستان تاکید می کند و با رویه وطن داری سازگار است چرا از قران و قانون اساسی و تاریخ حیا نمی کنید؟

4- آیا 270 سال که قدرت مطلق و مطلق قدرت در اختیار حاکمان پشتون بود جز ناکامی و توسعه نایافتگی و بحران و تروریسم و عقب ماندگی و فروپاشی های پیاپی چه حاصلی برای این کشور و ملت داشت؟ آیا از ناکامی های بیش تر نمی ترسید؟ آیا از تاریخ سیاه گذشته و آینده سیاه تر شرم نمی کنید؟

5- چرا رهبران پشتون حاکم بر قدرت سیاسی هیچ به خود نمی آیند و از ناکامی و بدنامی گذشتگان خود درس و عبرت نمی گیرند؟

6- راستی! چرا همین هایی که از هاروارد و جان هاپکنیز و اکسفورد و دنیای جدید آمده اند دست از تمامیت خواهی و برتری طلبی و تعصب و تبعیض برنمی دارند؟

7- چرا همه در پی قدرت مطلق هستید اما به هیچ وجه مسولیتی در برابر تاریخ و مردم افغانستان به عهده نمی گیرید؟ مسولیت عقب ماندگی و تروریسم و بحران و نابسامانی این کشور را؟

8- شما همیشه به کسانی که در پی عدالت هستند متعصب و فاشیست و جاسوس ایران و ضد ملی عنوان می دهید؛ حال می پرسیم با این شیوه و رویه سیاسی و نگاه متعصبانه قومی واقعا چه کسانی در این کشور متعصب و اهل تبعیض و ناروایی هستند؟ شمایی که چهار نعل این کشور را به سمت قومی شدن و پشتونیزه کردن پیش می برید و یا امثال ما که در پی عدالت و رواداری و انصاف هستیم؟ آیا این گونه انتظار ملت شدن را دارید؟ آیا واقعا با این رویه سیاسی قوم پرستانه یک ملت خواهیم شد؟

من واقعا نمی دانم دوستان حاکم و بر سرکار پشتون مخصوصا محمد اشرف غنی احمدزی متفکر دوم جهان و استاد جان هاپکیز و آنتروپولژیست مشهور این کشور در حال بحران را به کجا خواهند برد؟
امیدوارم آقای اسدالله خالد که مطمنا مسولیتی جدیی در انتصابات شرم آور ندارد دستی بجنباند و عدالت و انصاف و ملی بودن را به وزارت دفاع برگرداند!
امیدوارم قانون پوه استاد محمد سرور دانش معاون اشرف غنی نیز از این فاجعه و جنایت تاریخی باخبر شود!

ـ عارف رحمانی

  پربازدید ترین