• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

حمایت حزب افغان ملت و جبهه ملی نوین از تیم ثبات و همگرایی

حمایت حزب افغان ملت و جبهه ملی نوین از تیم ثبات و همگرایی

در نشستی که چهارشنبه‌شب، 14/ 1/ 1398 در منزل داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه و کاندید ریاست جمهوری با حضور رهبران احزاب تشکیل‌دهنده تیم ثبات و همگرایی و معاونین تکت انتخاباتى دایر شده بود، توافقات حزب افغان‌ملت و جبهه ملی نوین افغانستان به رهبری داکتر انورالحق احدی با تیم ثبات و همگرایی نهایی شد.

در این نشست ابتدا داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه و کاندید ریاست جمهوری، استاد محمد کریم خلیلی رئیس شورای صلح و رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان، صلاح‌الدین ربانی وزیر امور خارجه و رهبر جمعیت اسلامی افغانستان، الحاج باتور دوستم رئیس حزب جنبش ملى اسلامى افغانستان و همچنین داکتر عنایت الله بابر فرهمند و اسدالله سعادتی معاونین تکت انتخاباتى ثبات و همگرایی هر کدام به ترتیب، از جناب داکتر انورالحق احدی و حزب افغان‌ملت و اعضای جبهه ملی نوین بابت حمایت‌شان از تیم ثبات و همگرایی تشکر و قدردانی نمودند. داکتر عبدالله عبدالله حمایت حزب افغان ملت و جبهه ملی نوین را از تیم ثبات و همگرایی به‌مثابه یک رکن مهم تیم در جهت تغییر آرایش‌های سیاسی و انتخاباتی در کشور، مهم و ارزنده توصیف کرد.

به همین ترتیب، داکتر انورالحق احدی در این نشست با اشاره به اوضاع ملی، منطقوی و بین‌المللی توضیح داد که تیم ثبات و همگرایی با توجه به حمایت جریان‌های مهم ملی و ویژگی‌های شخصیتی داکتر عبدالله عبدالله یگانه تیمی است که می‌تواند با آرای میلیونی برنده انتخابات شود و افغانستان را از بحران کنونی نجات دهد. وی تشریح کرد که این‌جانب زمانی که از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری انصراف دادم، در مدت نزدیک به دو و نیم ماه شرایط ملی و بین‌المللی را در قبال تیم‌های مختلف انتخاباتی مورد مطالعه قرار دادم تا در قبال انتخابات یک تصمیم آگاهانه و معطوف به منافع و وحدت ملی اتخاذ گردد. ازاین‌جهت حزب افغان ملت و جبهه ملی نوین بعد از بررسی و مشوره های فراوان باشخصیت‌ها و اعضای حزب در مرکز و ولایات، در یک فرایند دموکراتیک درون‌حزبی به اکثریت قریب به‌اتفاق آراء تصمیم گرفته است که از تیم ثبات و همگرایی حمایت کند.

در ادامه جلسه اوضاع سیاسی کشور نیز به‌صورت مفصل مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در مورد موضوعات اساسی، ازجمله سیاست تیم در قبال پروسه صلح، لوی جرگه مشورتی صلح، دیالوگ احتمالی بین الافغانی در قطر و چگونگی آمادگی‌ها در مورد انتخابات ریاست جمهوری تصامیم لازم اتخاذ گردید.

  پربازدید ترین