• شنبه, 08 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رییس اجرایی برای شرکت در مجمع جهانی اقتصاد به اردن رفت

رییس اجرایی برای شرکت در مجمع جهانی اقتصاد به اردن رفت

عبدالله عبدالله، رییس اجرایی کشور، برای شرکت در مجمع جهانی اقتصاد درباره خاورمیانه و شمال آفریقا روز شنبه، 17 حمل، به اردن رفت.

ریاست اجرایی با نشر خبرنامه‌ای گفته است که آقای عبدالله به دعوت رسمی «مجمع اقتصادی جهان – درباره خاورمیانه و شمال آفریقا» به این سفر رفته است و هم‌چنان در گشایش اجلاس این مجمع اشتراک می‌کند و در نشست‌های متعدد آن در مورد افغانستان، افراط‌گرایی، راه‌های دست‌یابی به صلح و آشتی نیز سخنرانی خواهد کرد.

به نقل از خبرنامه، قرار است که رییس اجرایی در حاشیه اجلاس مجمع اقتصادی جهان با عبدالله دوم پادشاه اردن، آنتونیو گوتیرش دبیرکل سازمان ملل متحد، نخست‌وزیر اردن، رؤسای سازمان‌های بین‌المللی، نماینده‌گان عالی‌رتبه ‌کشورها و سازمان‌های بین‌المللی و چهره‌های بین‌المللی دیدار کند.

 اجلاس مجمع اقتصادی جهان درباره خاورمیانه و شمال آفریقا امروز و فردا در دریای مرده‌ (بحرالمیت) اردن به اشتراک بیش از یک‌ هزار نفر از تاجران، سیاست‌مداران، نماینده‌گان حکومت‌ها، نهادهای بین‌المللی و جامعه مدنی برگزار می‌شود.

قرار است که اشتراک‌کننده‌گان در این اجلاس روی قضایای اقتصادی و سیاسی منطقه‌ای، تغییرات اقلیم در سطح منطقه و جهان، همکاری‌های منطقه‌ای، راه‌های دست‌یافتن به صلح و مبارزه با افراط‌‌گرایی، راه‌های استفاده بهینه از انقلاب چهارم صنعتی و همکاری با سازمان‌های بین‌المللی، منطقه‌ای و سازمان‌ها و نهادهای اقتصادی در عصر جهانی شدن بحث کنند. 

  پربازدید ترین