• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

کسانی که علیه نظام حرف زده اند، در هیات مذاکره کننده جایی ندارند

کسانی که علیه نظام حرف زده اند، در هیات مذاکره کننده جایی ندارند

رئیس جمهور غنی خاطر نشان کرد: در ترکیب هیات مذاکره کننده، باید از حضور کسانی جلوگیری شود که در هجده سال گذشته علیه دستاوردها،علیه نظام و مردم‌سالاری حرف زده‌اند.

رئیس جمهور غنی صبح امروز در نخستین نشست شورای رهبری مصالحه تاکید کرد که باید از حضور کسانی‌که در هجده سال گذشته بر ضد نظام حرف زده‌اند، در ترکیت هیات مذاکره‌کننده جلوگیری شود.

نخستین نشست شورای رهبری مصالحه ، امروز با آجندای،  تعیین اعضای هیات مذاکره‌کننده صلح و چگونگی اجندا و اشتراک‌کنندگان نشست بعدی صلح در قطر، به ریاست اشرف غنی برگزار شد.

آقای غنی در این نشست تاکید کرد که : «در ترکیب هیات مذاکره کننده، باید از حضور کسانی جلوگیری شود که در هجده سال گذشته علیه دستاوردها،علیه نظام و مردم‌سالاری حرف زده‌اند.»

این نشست که با حضور رهبران سیاسی و جهادی و نمایندگان اقشار مختلف افغانستان برگزار شده بود، آقای غنی تاکید کرد که حالا مردم افغانستان برای آمدن صلح در یک صف واحد قرار دارند.

رییس جمهوری افغانستان تصریح کرد: « جای خوشی است که در حال حاضر رهبران حکومت افغانستان و سایر رهبران جهادی و سیاسی بیرون از حکومت و هم‌چنان نمایندگان جامعه‌ی مدنی، زنان و جوانان زیر چتر دولت، در یک صف واحد برای پیش‌برد روند صلح قرار دارند.

  پربازدید ترین