• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

حکومت نخستین نشست رهبری شورای عالی مصالحه با طالبان را برگزار کرد

حکومت نخستین نشست رهبری شورای عالی مصالحه با طالبان را برگزار کرد

نخستین نشست رهبری شورای عالی مصالحه با طالبان به ریاست رییس جمهور غنی و با اشتراک برخی چهره های شهره سیاسی، نماینده گان زنان، نماینده گان قوه های قضایه و مققنه، نماینده گان جامعه مدنی و سکتور خصوصی، امروز یکشنبه در کابل برگزار شد.

در این نشست چهره های چون حامد کرزی، عبدرب الرسول سیاف، حمدالله محب، محمد محقق، صلاح الدین ربانی، محمد کریم خلیلی، سرور دانش، عبدالهادی مسلمیار، اسماعیل خان، عبدالروف ابراهیمی، دین محمد، ثریا دلیل، حبیبه سرابی، انورالحق احدی اشتراک داشتند.

رییس جمهور غنی هدف این نشست را «بحث و فیصله در باره تعین اعضای تیم مذاکراتیبا ترکیب هیأت و چگونگی اجندا و اشتراک کنندگان کنفرانس پیشنهادی صلح در قطر» گفته است.

آقای غنی از اینکه چهره های مختلف کشور «زیر چتر دولت افغانستان بخاطر پیشبردن روند صلح در صف واحد اهداف و ترکیب تیم مذاکره کننده را» بحث و فیصله خواهند کرد، استقبال کرد.

مقام نخست کشور همچنان افزود که با توجه به مشوره هایش در یک ماه گذشته، اشخاصی که مخالف دست آوردهای هجده سال گذشته، دولت و آزادی سخن می‌گویند، نباید در تیم مذاکره کننده شامل شوند و به گفته او، باید تیم مذاکره کننده با درنظرداشت «واقعیت های جدید» از زنان، جوانان و جامعه مدنی و دیگر اقشار جامعه نماینده گی بکند.

بحث در مورد تیم مذاکره کننده با طالبان در حالی مطرح است که تا یک هفته دیگر قرار است گفتگوهای صلح با طالبان در قطر برگزار شود و در این سلسله طالبان پس از توافق های با جانب امریکایی، با چهره های حکومتی و غیرحکومتی نیز گفتگو کنند.

  پربازدید ترین