• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سیلی که برق از چشمم ربود!

سیلی که برق از چشمم ربود!

دل نوشته:
صبح امروز یک‌شنبه(18 حمل) برای یک کار اداری به سفارت افغانستان در تهران مراجعه کردم. در حال عکس گرفتن از فضای مزدحم داخل سفارت بودم که صحبت و جر و بحث یک مراجعه کننده با کارمند سفارت توجهم را جلب کرد. سریع موبایل را به حالت فیلم‌برداری تغییر دادم و در همین اثنا بود که کارمند چنان سیلی به گوش مراجعه‌کننده زد که همه مراجعه‌کنندگان را شوکه کرد.

با پرس‌وجو متوجه شدم "آقای اسلمی" کارمند "باجه 4" سفارت و مربوط تمدید پاسپورت‌های دست‌نویس می‌باشد. دیگر مراجعین می‌گفتند که این‌گونه برخوردهای این کارمند، یک امر عادی بوده و او به جای زبان، بیشتر با دست و پای خود با مراجعین سخن می‌گوید.

امیدواریم مسئولین سفارت از مراجعه کننده ای که از اسلمی سیلی خورده دلجویی کرده و این متخلف(اسلمی) را به سزای اعمالش برساند تا باشد چنین برخوردهایی وجهه سفارت افغانستان را در بین مهاجرین خراب نکند.

کلیپ لت و کوب اسلمی موجود است در صورت عدم برخورد مسئولین سفارت با اسلمی آن را نشر می کنیم

پاسخ سفارت افغانستان در تهران به دل‌‌نوشته یک مراجعه‌کننده
به دنبال دل‌نوشته روز گذشته(یک‌شنبه، 18 حمل) یک مراجعه‌کننده به سفارت افغانستان در تهران، که شاهد سیلی خوردن یک مراجعه‌کننده دیگر توسط یک کارمند سفارت بوده، این سفارت توضیحاتی را مطرح کرده است.

به گفته مسئولین سفارت افغانستان به خبرنگار آوا، اصل واقعه آن‌طور که توضیح داده شده نبوده، بلکه عامل واقعه، مراجعه‌کننده ناراضی از بخش تثبیت هویت بوده که در عبور از ازدحام سفارت، با کارمند بخش دیگر برمی‌خورد و خواهان برگشت 14 هزار تومان پولی می‌شود که در بخش تثبیت هویت پرداخت کرده است. این مراجعه‌کننده پاسخ کارمند را قبول نکرده، اقدام به اعتراض و سر و صدا می‌کند.

مسئولین سفارت کشور در تهران می‌گویند که از این مراجعه‌کننده یک اقرارنامه نیز در همان لحظه وقوع حادثه توسط نیروهای انضباطی گرفته شده که "به دلیل شلوغی و غیرقابل برگشت بودن هزینه تثبیت هویت، شروع به فحاشی و توهین به کارمند سفارت کردم".

بر اساس این تعهدنامه مراجعه‌کننده از این کار خود ابراز پشیمانی کرده است.

با این وجود، مسئولین سفارت کشور در تهران می‌گوید که برای کارمند مربوط نیز توصیه لازم صورت گرفته و مسئولان بخش‌ها به تحمل و صبر بیشتر در مقابل هم‌وطنان ترغیب شده‌اند. از هم‌وطنان خواهش می‌شود در صورت بروز مشکل، به مسئول قونسلی سفارت در تماس شوند.

  پربازدید ترین